[Epitesz-barkacs] vizoraakna

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 25., P, 19:49:08 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> kp.hu/fagyhatar
>
> Az a talajszinttől számított talajmélység, ahol a talaj az adott
> területen
> szokásos leghidegebb hőmérséklet esetén sem fagy át.
> Magyarországon ez az érték 50cm körüli.

Ez már sokkal hihetőbb, de ez is csak úgy, hogy egyes helyeken. Itt
egészen biztos, hogy sohasem ment le még 20 centire sem.

> Ezért Magyarországon az alapozásnál az alaptest alsó részét minimum 80
> cm-es
> mélységűre kell készíteni.

Lehet. Ugyanakkor számos helyen nem ez az, ami igazán számít. Hanem pl a
talaj szerkezete, a talajvíz magassága.

Azért se hiszek különösebben a mély talajátfagyásban, mert többnyire a
tartós hidegek idején van hó is, ami elég jó hőszigetelő. Be is b..na a
mezőgazdaságnak, ha fél méter mélyen átfagyna a talaj.

Persze továbbra is értem, hogy "abból baj nem lehet", ha 1 méteresre, vagy
akár 2 méteresre választják. :-)