[Epitesz-barkacs] modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 26., Szo, 16:54:24 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> amit találtam a hálózati résznél:
>
> 1) a hálózat felőli oldalon egy lapos, kék, köralakú
> MYG felirattal a nulla és a fázis között
> http://www.metaloxidevaristor.cn/UserFiles/Image/20001453483.jpg

Ez egy varisztor, túlfeszvédelmi eszköz, nincs vele gond.

> 2)találtam egy téglalaphoz hasonló, de "nem éles szélű"
> barna kerámiakondenzátornak vélem
> http://image1.nowec.com/2008/10/7/ww550793500/1/5-1409-5764299.jpg
> 0.68uF/400V(684J) Capacitor

Ez az, ez könnyen lehet hibás. Ha ugyanazt a feszt találtad rajta, mint a
hálózaton, akkor már szinte biztos, hogy hibás. Különben marha nagynak
találom, az enyémben csak 0,15uF van. Szóval jó nagy a fogyasztása annak a
mérőkének emehhez képest.

> a kondi előtt egy terhelhető ellenállást (legalább 1Wattos)
> láttam, a kondi után egy érdekes diódahidat:

Hát igen, így kell ennek működnie. Nem diódahíd kell legyen ott, hanem egy
dióda a nulla felé, egy meg a zener felé. Akkor kell így csinálni, amikor
a mérő rész nullája a bejövő nullával azonos. (És itt jelentéktelen dolog,
ha fordítva van bedugva, és ez a nulla éppen a fázis.)

Szóval ezt a kondit kéne megkukkolni nem feszre, hanem kapacra. Vagy ha
tudsz a zeneren is feszt mérni, és ott nullát találsz, akkor kéne ehelyett
a kondi helyett csípőből egy másikat szerezni. Valszleg csak nagyobbat
fogsz találni méretben, remélem, befér. Esetleg megtehetni egy 0,47uF-os
is.