[Epitesz-barkacs] 120liter fagyallo?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 28., H, 23:05:24 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.28. 21:04:28 +1h-kor írta:

> [...]
>
> Persze semmire nem akarlak rábeszélni.
> Amit még érdemes tudni, hogy ha egy fagyálló-víz keverék jól lehül,
> annyira, hogy már kezdenek jégkristályok keletkezni, akkor ez egy kásás
> valami lesz, szóval nem akar jégtömböt alkotni. Gyakorlatilag kiválik kis
> szemcsékben a víz, a maradék pedig betöményedik, szóval nem fog semmit
> szétnyomni. Ezt még régen, amikor a zsiguli veszítgette a vizet, ezért nem
> nagyon volt mindig normálisan belőve a fagyálló koncentráció.
> Szóval, ha be van lőve -15 fokra, akkor az szerintem -20-ig is
> veszélytelen az eszközökre, csövekre, kazánra.

ha az 50liter fagyállóhoz 70liter vizet kell kevernem, akkor
belenyugszom az "akárhány fokos lett, annyi marad" végeredménybe

> Helyes. Bár - szerintem - ez csak kieg fűtés kéne legyen nálad, ha már
> egyszer ott van a kút, mint kiváló hőforrás, és még az eszközeid is
> megvannak hozzá.

rugalmas leszek, mert ha a fagyálló nagyon drága lenne, akkor
csak lágyított kútvízzel menne a kazán addig, amíg (pl. mostani
napokban) fagypont feletti a kültéri hőmérséklet (és van tüzelő)
aztán leereszteném a kültéri részt

a kúttal kapcsolatos csőkérdésem is lenne:

átmérő 32-es csőben 1méteren
0,032 * 0,032 * 3,14 / 4 * 1 =  8 dl = 0,8 liter
ez 25méter hosszon = 20liter

12celsiusos víz jön a kútból, ha a szivattyú megáll,
a felszini csupasz csőbenn a mozdulatlan víz -15celsiusban
mennyi idő alatt fagyna be?

mert napi 1500liter (1,5m3) / 24 =  62,5liter/óra mellett
20liter víz már akár komoly veszteség lehetne

~~~~~~~~~~
Ha a kútból történo vízkivétel nem haladja meg a napi. 1,5 m3
vagy az évi. 500 m3, úgy az engedélyezés a települési
Önkormányzat hatáskörébe tartozik

A vízkészletjárulék számításának módját, a bejelentkezési és a
nyilatkozattételi kötelezettséget a Magyar Köztársaság a 43/1999. (XII.26.)
KHVM rendeletében (a Magyar Közlöny 1999. december 24-i 121. számának
8284-8285. oldalán jelent meg), illetve a 2004. évre vonatkozó
költségvetésében, a 2003. évi CXVI. törvény 14. számú "Vízkészletjárulék" című
mellékletében (a Magyar Közlöny 2003. december 22-i számában jelent meg)
határozta meg.