[Epitesz-barkacs] oszlopos furogep

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Dec. 28., H, 23:32:49 CET

szia,

a kicsi asztali oszloposnak is az asztala mozgathato az oszlopon.. nem kurblival, csak kezzel, de mozgathato.

viszont mivel igy az asztal magassaga nem fix, nem tudsz hozza csinalni mellekasztalt, amin a nagyobb munkadarab megtamaszthato lenne. ha a nagy asztalt a kicsi gyarira rogzitened, meg nagyobb szopas lenne az emelese sullyesztese.

az 50mm loket azert keves, mert faba egy csomoszor kell ennel melyebb luk. kezbol meg gond lesz a merolegessggel, plane ekkora hosszban.

raadasul a gyari gepben a fel-le mozgo orsonak a loket vegen mar van nemi lotyogese (nyilvan foleg mert kinai), es ugy erzem azert nem nagyobb a loket mert kezelhetetlenne valna ez a kerdes. pl szeretek furokoronaval furni ugy, hogy a kozpontfuro ki van veve. igy nem lukas korongot kapok, hanem korongot. ha mindent jol meghuzok, es passzos, akkor szepen megy. ha kicsit is log barmi, akkor az elejen kovalyog, es a korong lapjabol utanna le kell venni 1-2mm-t, hogy a kocos szele eltunjon.

ha az oszlopon mozogna, akkor az egesz bordastengelyes marhasag elfelejtheto lenne, nem tudna beremegni mert mereven hozza lenne csapagyazva az egesz testhez, amin meg a motor is ott van.

vajk

From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>

Van olyan oszlopos fúrógép (az se asztalos, hanem fémmunkákhoz van kitalálva), hogy a karral, amivel húzod, a löket nem nagy, de nem a gép magassága állítható, hanem egy marha nagy, méteres oszlopon az asztal állítható fel-le elég könnyen. Meg ki is fordítható, ha akkora a munkadarab, hogy a föld közelében lévő asztal részre is rakható. Ez is egy fixen telepítendő, többmázsás gép, nem az én szájízemnek felel meg. (Nálam általában a munkadarab a nagy, nem is tudom mindig mozgatni, örülök, ha valahogy pozícióba tudom fordítani.)