[Epitesz-barkacs] oszlopos furogep

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 28., H, 22:50:23 CET

vajk fekete wrote:
> a metabohoz miert nem jo a barkacs furoallvany?

Csak az enyém nem valami jó, kissé gagyi. Ahogy létrejön az axiális erő,
eltér a fúró tengelye a terheletlen állapotétól. Biztos van jobb is, majd
keresek idővel, de igen ritkán kell. Akkor szoktam használni, ha egy halom
egyforma mélységű zsákfuratot vagy süllyesztést kell csinálnom. Szóval
csak az utolsó művelet az övé, azt már nem tudja elhúzni.

> amugy egy 15000 forintos kinai asztali (kisoszlopos) furogep is nagyon
> sok mindenre jo.

Igen, csak én azért nem szeretnék ilyet, mert ennek is kell egy fix hely
valahol. Nálam meg egyelőre az nincs.

> nekem az a bajom, hogy
>  1. allandoan allitgatni kell az asztal magassagat a kulonbozo magassagu
> munkadarabokhoz
>  2. az 50mm loket nagyon keves egy csomo mindenhez. a nagyobbaknak 70mm,
> az se sok
>  3. az asztal szogben allithato, ami total felesleges, cserebe
> elallitodhat a derekszog.

Miket kell furkálnod? Kell egyáltalán ilyen, nem jó kézből?

> szoval tok jo lenne, ha
>  - az asztal magassaga sosem valtozna. lehetne csinalni nagy asztalt meg
> mindenfele
> tamasztekokat nagy munkadarabokhoz
>  - az oszlopon menne le-fel az egesz furomu, mondjuk elektromos
> elotolassal. igy lenne
> tetszoleges loket, es a kezdomagassag is allithato egybol.

Van olyan oszlopos fúrógép (az se asztalos, hanem fémmunkákhoz van
kitalálva), hogy a karral, amivel húzod, a löket nem nagy, de nem a gép
magassága állítható, hanem egy marha nagy, méteres oszlopon az asztal
állítható fel-le elég könnyen. Meg ki is fordítható, ha akkora a
munkadarab, hogy a föld közelében lévő asztal részre is rakható. Ez is egy
fixen telepítendő, többmázsás gép, nem az én szájízemnek felel meg. (Nálam
általában a munkadarab a nagy, nem is tudom mindig mozgatni, örülök, ha
valahogy pozícióba tudom fordítani.)