[Epitesz-barkacs] 120liter fagyallo?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 29., K, 00:55:11 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.28. 23:42:07 +1h-kor írta:

> A másik emilben írtam egy másik megoldást, hátha az is megtetszik.. Ugyanis

köszi, az a földbe leásást nagyon elkerülném :-(

> [...]
> ott marad a cucc úgy, ahogy volt, senki nem fog vele foglalkozni, szóval
> benne fog maradni a kútvíz, és szétfagy annak rendje-módja szerint.

> A felületi hőáramsűrűség kb 1,5W/dm2.
> Az 1 méteres csőszakasz felülete, ha a belső átmérő a 32, akkor a külső kb
> 36 lehet, tehát 11,3 dm2 lehet kb. Vagyis a hűtési teljesítmény kb 17W az
> említett 0,8liter vízre. Annak a megfagyásához 4,2*80*0,8=269, durván
> 270kJ hőt kell elvonni. A szükséges idő: 270000/17=15900 másodperc, azaz
> 4,4 óra. Ez alatt persze teljes keresztmetszetében átfagy, kisebb idő

köszi

> Vagyis 0,017 liter/s, azaz 12-->5fok, azaz 7 fokos változás esetén a
> teljesítmény, amire lehetne számítani, kb 0,017*7*4,2=0,5kW. Nem kevés ez?
> Úgy tudom, hogy a klíma 2,8kW-os, amiből a hálózatból jön 0,8kW, tehát a
> kútból jönne 2kW, amihez viszont 7 foknál 2/7/4,2=0,068, durván 0,07
> liter/s, azaz óránként 250 liter víz kellene.
> Na jó, lehet, hogy nem menne folyamatosan, de az is lehet, hogy szükség
> van a folyamatos üzemre.
>
> Ezt már körbejártuk régen.

igen, még visszakeresem ezeket

> De ha a vízkivétel nem kivétel, csak fel- és leáramoltatás, akkor nincs
> gond. A vízkivétel akkor kivétel, ha ennyi el is használódna a
> talajvízből. Pl ha nyáron öntözésre használnád, és elpárologna a zöme.

igazad van, mert vissza is csurgatom, akkor oké.....

> Különben is, mi közük hozzá? :-)

legalább 3 alkalommal dörgöltem meg a falu jegyzője orrát,
(mert nem csak építésügyi, hanem elsőfokú tűzrendészeti, és elsőfokú
vízügyi, és még 14 ügyben elsőfokú akármilyen is egyben)
szóval nekem visszadörgölhetetlen orromnak kell lennie :-)

> És sokkal vékonyabb csöveket kéne
> használni, mint 32, mert ez a 0,07 liter/s, az 4,2 liter/perc, ehhez meg
> még a fél coll is sok. Anno még a szivattyú teljesítmény-igényét is
> kiszámoltuk: 0,07liter, az 0,7N súly másodpercenként és 12m magasra
> emelendő, az kemény 8,4 watt. :) Van csőellenállás meg mifene, veszteség,
> szóval valami vacak 20W-ot ezen a nyomáson teljesíteni képes szivattyú
> elvégzi a feladatot. ha még spriccelés is kell, akkor legyen 40, de akkor
> már nagyon túl van méretezve. (Ez lenne az, amikor a kültéri hőcserélője

közben megmértem a jelenlegi szivattyúmat, ami 700Watt fejében
6perc alatt emel ki 200litert

az óránkénti 250litert 15percenként 2perc alatt kiemeli, akkor
sem fog befagyni 25m csupasz csővel sem, és akkor nem kell másik
szivattyút vennem

> lenne locsolva a vízzel.) Primitív, fapados megoldás, és rettentő
> megbízható lenne. Nem kell a klímát félteni, ez a rész mindenképpen
> állandóan csurom víz meg jég, meg zúzmara, szóval bírja. Még vízkifolyató
> lyuk is van az alján, ahonnan begyűjtve a víz kicsit arrébb szikkasztható
> valami gödörben, ami pl ki van töltve kúlékaviccsal.

> Felejtsd el, senkinek semmi köze hozzá. A kútba visszajut a víz, csak
> közben a környező talajból némi hőt elvonsz.

valóban, a kútba visszajut a víz, oké, ezt tényleg védeni tudom,
akár az elsőfokú vízügyi hatósággal (önkormi jegyzője) szemben is.