[Epitesz-barkacs] 120liter fagyallo?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 29., K, 08:22:16 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> köszi, az a földbe leásást nagyon elkerülném :-(

Van rá valami nyomós okod? Ott nem sziklát kell vésni.

> igen, még visszakeresem ezeket

Nem kell, itt leírtam, mi az ábra.

> igazad van, mert vissza is csurgatom, akkor oké.....

Ez a beszéd!

> legalább 3 alkalommal dörgöltem meg a falu jegyzője orrát,
> (mert nem csak építésügyi, hanem elsőfokú tűzrendészeti, és elsőfokú
> vízügyi, és még 14 ügyben elsőfokú akármilyen is egyben)
> szóval nekem visszadörgölhetetlen orromnak kell lennie :-)

Nem kell állandóan keresni a konfliktust! Fölösleges. Ha jön a mozdony, és
nem tetszik, hiába állsz elé, hogy majd lenyomod a sínről, nem fog
sikerülni.

> közben megmértem a jelenlegi szivattyúmat, ami 700Watt fejében
> 6perc alatt emel ki 200litert

Ez is jó megoldás, csak ekkor úgy kell eljárni, hogy valahol elhelyezel
egy tartályt, hordót..., azt feltöltöd vele, és onnan csurgatod vagy
spricceled rá a vizet a klímára, Ahogy kifogyott a tartályból, megint
beindítod, és feltöltöd. Annyiban bonyolultabb a dolog így, hogy a
feltöltés tényét valamivel érzékelni kell, ami kikapcsolja a szivattyút,
valamint mégis kell valami pici spricni, ami a kültéri hőcserélőjére körbe
egyenletesen spricceli a vizet úgy, hogy tényleg mindenütt szépen
csurogjon rajta. Ha gravitációsan csinálod, úgy is lehet, de akkor a
tartályt magasabbra kell tenni. A csőben lévő vízet így viszont lehet
hagyni visszacsurogni a kútba. Persze ez veszteség, mert ha már
feljött....
Úgy is lehet, hogy csak a kútban lévő csőből csurog vissza, a kb
vizszintesből meg a tartályba.

> az óránkénti 250litert 15percenként 2perc alatt kiemeli, akkor
> sem fog befagyni 25m csupasz csővel sem, és akkor nem kell másik
> szivattyút vennem

Ez is igaz, ha full teljesítmény kell, de van, amikor nem kell. Ekkor
kevesebb víz kell.

Bár - erről is volt szó - ezt úgy kéne megcsinálni, hogy amikor kint
hidegebb van, mint a kútvíz hűtés során fellépő átlaghőmérséklete, ami
mondjuk 5-6 fok, akkor kell csak a kútvizet használni. Ezalatt a klíma
letakarandó valami fóliával, a kültéri ventillátort meg ki kell kapcsolni.
Ha viszont már kint ennél melegebb van, akkor nem kell a víz, a letakarást
el lehet távolítani, és visszakapcsolni a ventillátort, mert ekkor már a
levegőből is gazdaságosan tud dolgozni. Az ő ventillátora meg kb 20W-os,
bakfity. Sőt, ha száraz az idő, lejjebb is lehet menni, és csak akkor
használni a kútvizet, ha gyakran akar lederesedni a szerkezet. Ki lehet
ezt tapasztalni, hogy mikor célszerű, pl ha már működik majd a
fogyasztásmérőd, mindig a kisebb összfogyasztású módot használni.