[Epitesz-barkacs] 120liter fagyallo?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Dec. 29., K, 02:41:01 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.12.28. 23:52:12 +1h-kor írta:

> Mert akkor ásni kell? :) Nem biztos, hogy kell, illetve lehet, hogy
> valaki, akinek van ehhez fizikai affinitása, fillérekért megcsinálja azt
> az egy lapátszélességnyi árkot. Te meg belefekteted a dupla csövet (cső a
> csőben), és vissza is temeted.

> Miféle alkotórész? Ami feljön a talajból, csővég, arra akár flexi csővel
> is oda tudsz csatlakozni.

ha egy vízcsövet leások a földbe, emiatt a "földdel tartósan egyesítve"
van (pl. ház, fák, lábon álló termés) alkotórésszé válik
ezáltal az ingatlan részévé is válik, tehát az önkormi építési
hatósága a vízcső vonatkozásában beleszólhat, a saját fámat
nálunk az "I. fokú környezetvédelmi Hatóság" engedélyével (mert az
IS maga a Jegyző) vághatom ki, és annak ellenére, hogy én ültettem,
a saját kivágott fámat is pótolnom kell.

pl. emiatt
vízcsövet nem mélyítek le, és emiatt az ép. hatóság nem szólhat bele,
(mert nem tartozik az épített környezetbe, mert nincs egyesítve a
földdel )
a fámat dézsába ültetem, ezáltal nincs egyesítve tartósan a földhöz,
emiatt a favédelmi hatóság nem ugathat bele, és akkor vághatom ki
amikor akarom, nem kell pótolnom idegen telken.

ha a kazánom alkotórész lenne, a klíma mellett hungarocellborítás
ellenére is lerontaná az energiatanusítványt E vagy F-re,
viszont a mobil kazánom "nem alkotórész" volta miatt az egyetlen
klímával hungarocellborítás nélkül is feljavul majdnem B-sre
(energiatanusítványilag)

--------------
1.INGATLAN: A Ptk (polgári törvénykönyv)
nem határozza meg a fogalmát. Az ingatlanok a telkek, a föld felületének egyes
határozott részei, alkotórészeikkel együtt. Minden más dolog ingónak minősül.
A Ptk szerint ingatlan továbbá az,!!! ami a földdel tartós, szilárd
összeköttetésben van, vagyis az ingatlan alkotórészei.!!!

2.ALKOTÓRÉSZ: A dologgal olyanképpen van egyesítve, hogy az attól való
elválasztással a fődolog vagy az alkotórész elpusztulna, illetőleg
használhatósága, vagy értéke számottevően csökkenne. A tulajdonjog kiterjed
rá. (osztja a fődolog jogi sorsát)

elválasztással jelentősen sérülne.

A dologgal olyképpen van tartósan egyesítve, hogy az elválasztással értéke
vagy használhatósága számottevően csökkenne.

a földdel tartósan egyesítve van (ház, fák, lábon álló termés).

Növedék:
Egy meglévő dolognak egy másik dolog utólag az alkotórészévé válik.

 Alkotórész, illetőleg növedék
 Az alkotórész a leggyakrabban előfordu­ló, legfontosabb dologkapcsolat.
Fogalmát a tör­vény is meghatározza: "A tulajdonjog kiterjed mindarra, ami a
dologgal oly­képpen van tartósan egyesítve, hogy az elválasztással a dolog
vagy elválasz­tott része elpusztulna, illetőleg az elválasztással értéke vagy
használhatósá­ga számottevően csökkenne (alkotórész)." [Ptk. 95.§ (1)] A dolog
és al­kotórésze  tipikusan (bár nem minden esetben) fizikailag kapcsolódik
össze, gazdasági és  jogi egységet alkot. Ez akkor is így van, ha az
alkotórész eredetileg maga is önálló dolog volt, sőt ha ezt a tulajdonságát a
kapcsolat tartama alatt is megőrzi. Alkotórész a kocsi kereke, a kabát
szőrmegallérja, a házba beépített gerenda. A dolog és alkotórésze
kapcsolatának egyrészt időben tartósnak kell lennie, másrészt erősnek,
szilárdnak, szétválasztásuk csak jelentős állagsérelem árán lehetséges.
Bizonyos fokú állagsérelemmel csaknem minden alkotórészi kapcsolat
szétvá­lasztása együtt jár, ha ez nem számottevő, akkor alkotórészi kap­csolat
nem is jött létre, a tulajdonjog az önálló dolgokra terjed ki (azokon marad
fenn).

Növedék. Ha egy dolognak egy másik dolog al­kotórészévé válik, az mindig a
dolog növedéke, a két kate­gória nagyrészt fedi egymást. Ha egy dolog
mértékben vagy értékben növekszik (az állat hízik; a dolog piaci ára
emelkedik), a növedék "haszon" képében jelenik meg, ebben az értelemben
növedéke az egységes dolgoknak is lehet. Emellett a növedék kategóriája
használatos a személyek tulajdonában álló dolgok összességével, a vagyonnal
összefüggésben is (mint a vagyon növekménye), ami szintén nemcsak új
alkotórészi dologkap­csolatok keletkezéséből áll.
A Ptk a növedék legtipikusabb esetét, mint a tulajdonszerzés egyik módját
szabályozza a föld vonatkozásában. A 126. § alapján növedék mind­az, ami
eredetileg nem volt a föld alkotórésze, de utóbb azzá vált (új épület,
építmény, növényzet). Az ilyen növedék tárgyainak tulajdonjogát a föld
tu­lajdonosa szerzi meg (ipso iure), kivéve, ha a termék, termény vagy
szaporulat valamely jogviszony alapján mást illet (haszonélvezőt,
haszonbérlőt). A tulajdonjog egyéb tárgyainak (ingók, pénz) is lehet növedéke
(nö­vekménye), ami bár nem válik alkotórésszé, főszabály szerint a tulajdonjog
ipso iure ezekre is kiterjed.

a mi falunkban
2. § (1) Aki a tulajdonában (kezelésében, használatában) lévő élőfát ki akarja
vágni, e szándékát előzetesen írásban kell kérelmeznie a....
A beadványt a Jegyzőnek (I. fokú környezetvédelmi Hatóság, továbbiakban
Hatóság) kell címezni és a Jegyző bírálja el.
és nálunk az "I. fokú környezetvédelmi Hatóság" IS maga a Jegyző