[Epitesz-barkacs] 0.68uF/400V Re: modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 31., Cs, 18:02:01 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a lomex ünnepi zárt kirakatában láttam WIMA (német gyártmányt)
> és állítólag Polipropilén fémezett kondenzátor, sorozat MKP10,

Ez jó, de ha nagyobb, mint ami befér, akkor nekem gyanús, hogy ami bent
volt, az kamu. Hibás felirat, mittudomén.

Megnéznéd, milyen ellenállás van vele sorban?
Tudom (sejtem), hogy nem ismered a színkódokat, de ha felsorolod, hogy
milyen csíkok vannak rajta, abból látszik talán, hogy lehet-e egyáltalán
ott 680nF-os kondi.

Ha mégis az jönne ki, hogy kell akkora, lehetne egy számmal kisebb feszű
is, nem csak 400V-os. A kondik jóval többet tudnak, mint ami rájuk van
írva. Pl méregettem egy 1uF 250V-os kondit, feltöltöttem marha nagy
feszre. Valami 3kV táján kezdett el pattogni, tehát átütni és fogyni a
fémgőzölés a fóliáról.

Itt nagyon gyér igénybevételnek van kitéve, szóval bírná rendesen egy
DC200V-os is (szerintem) a gyűrődést.

De nekem továbbra is a 680nF a gyanús. Jól olvasható? Nem 330nF az
véletlenül? :-) Ha sikerül a kelleténél valóban nagyobbat berakni, az
ellenállás is lefüstölhet, meg a zener is. Szerencsés esetben zárlatba
megy a zener. Ha elszakad, az egész áramkör oda lesz.