[Epitesz-barkacs] 0.68uF/400V Re: modern hutogep elektronika?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Dec. 31., Cs, 22:29:04 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> a kamut minden további nélkül elhiszem, mert beraktam a kondit,
> és ugyanúgy a kapocsfeszültség jelenik meg az új kondin is :-(

Ajaj, akkor nem az volt a bibi, én meg rávettelek, hogy vegyél új kondért.

Valami hülyén van ott méretezve. Valszleg jó a 15 ohmos tipp, azon pedig a
kondi árama mindössze max 0,7V eff feszkót ejt. Ha tényleg 2 dióda, aztán
egy zener meg egy elkó következik, akkor a zener feszét kéne tudni,
legalább névlegesen.

Ez elég gáz, ahogy számolgatom. Ha sikerül bedugni ezt a szerkezetet
fesz-maxban a konnektorba, akkor az áramlöketet csak a 15 ohm fogja
korlátozni. Vagyis több, mint 21A fogja meglökni a diódák vmelyikét, meg a
zenert, ha ő a peches. Meglepne, ha ezt kibírná, akkor is, ha ott van egy
elkó.

Méréssel pedig szerintem a zeneren nulla feszt lehet találni. Ezt is meg
kéne mérni.

A kondikat megmérheted egy izzóval is, az csak van. Mint ellenállás,
R=U^2/P, ha már meleg (tehát láthatóan izzik). Pl egy 100-az izzó 530
ohmra jön ki. Ha ezzel van sorbakötve a 680nF, akkor az izzón lesz kb 25V,
a kondin meg 228, ha a hálózat 230. (Lehet, hogy ha az izzó csak 25V-ot
kap, akkor olyan hideg marad, hogy még sokkal kisebb lesz rajta a fesz.)