[Epitesz-barkacs] Angliában 2017-re kötelező szabvány lesz a passzívház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 00:32:30 CET

vajk fekete wrote:
> logikusan gondolkozol, de a passziv haz pont nem azokrol szol, mint
> amikre gondolsz.

Mármint definitíve nem arról, de akár arról is szólhatna.

> nem az a gond, hogy honnan veszed ezt a 15kWh-t. hanem az, hogy
> egyensulyra kell torekedj minden szempontbol, kulonben buktad az
> egeszet. pl ilyen durva hoszigeteles es nyithatatlan ablakok mellett
> nagyon hamar megfosz nyaron, ha besut a nap az ablakon.

Persze, erre nyilván gondolni kell, pl árnyékolással, esős idővel... :-)

> vagy elofordulhat hogy a vasarnapi ebed megfozese 30 fokra futi fel a
> hazat.

Hidegkaja, rendelt kaja, étterembe járás... De a régi magyar módi se
rossz: nyárikonyha.

> nem az a cel, hogy ne kelljen futeni, hanem hogy olyan legyen az
> egyensuly, hogy magatol majdnem jora alljon be az egesz. es akkor
> csak kicsit kell billegtetni erre vagy arra.

Ez kurva jól működne pl Újzélandon, ahol a rekkenő hőség huszonvalahány
fokot jelent, a dermesztő hideg meg mondjuk +5 fokot. Igaz, hogy rohadt
erejű széllel, de bent nem fúj.

Valszleg pl Szibériában ez az egész passzívházasdi nem műk.

> egy ilyen hazat nem futenek, hanem csak egy kicsit rasegitenek az
> egyensulyra. Gondolj bele, telen az a 700W futes nem azt jelenti hogy
> valahonnan kell szerezz 700W futest, hanem hogy ha 8-an vannak a
> hazban, akkor mar megy felfele a homerseklet, kell hideget beengedni.

Tehát a ház modellezésénél kikérdezik a családot, hogy mekkora lesz a
létszám. Ha nem mondanak elég nagy számot, nem megy át. :-) Ha kevesen
vannak, kötelező hetente egy sokfős bulit tartani. :-)

> viszont azt is jelenti, hogy a tv meg a furdoviz jelentos reszet
> megadja a 700W-nak.

Igen, gondoltam. Én még azt is el tudom képzelni - és ez megint technikai
kérdés, mint a ház alatti tartály -, hogy a fürdővíz az zuhany, és a
kimenő meleg szennyvíz hője vissza van nyerve.