[Epitesz-barkacs] Angliában 2017-re kötelező szabvány lesz a passzívház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 12:21:11 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Én olyan megoldásról tudok, ahol az emeletre vezető lépcsőt szép
> ívű csigalépcsőkémt csinálták meg, és az orsóterébe állítottak be
> egy 30 m3-as tartályt.
> Én biztos körülfalaznám valamekkora légréssel, és teleönteném
> polisztirolgyönggyel vagy perlittel.

Igen, talán még valami fényképet is látni lehetett róla, de lehet, hogy
rosszul emléxem.

Ez így, a lehetőségekhez viszonyítva gyéren hőszigetelve nem valami sokáig
tudja a hőt tárolni, és valszleg pocsékoláshoz vezet. (Ablaknyitogatások
meg ilyesmi).

Kicsit számolgattam. Ha a tartály 2,5m átmérőjű kb, a magassága 6m körüli
kell legyen, kb 48m2 a palást-felülete, 5m2 a teteje, az alját hagyjuk.
Szóval 53m2 a hűlő felület.
A hőellenállása egy 20cm-es 0,035-ös lambdájú HC-nél kb 0,11K/W.
A víz hőkapacitása 126MJ/K.
A melegedési időállandó 126*0,11=13,9 megasec, tehát 160 nap. Szóval az a
baj, hogy ha a felfűtési időnek mondjuk augusztusban kb vége van, akkor
elég jelentős részét elveszti a hőnek a fűtési idényre.

És marhára meghőszigeteltük. Aztán persze lehet, hogy nem is baj, mert
ősszel is kell fűteni.

Ha a ház alá készül, akkor nincs akadálya jobb felület/térfogat arányú
tartályt csinálni, meg jobban hőszigetelni. A korábbi számításaimban a
bibi az volt, hogy nem elég a hőtároló képesség. Na de ha a házat is
mondjuk 15 centi habbal szigetelem, akkor már van esély rá, hogy
napkollektoros rásegítéssel, hulladékhővel nem nagyon rigorózus passzív
ház kialakítás mellett is mellőzhető lenne a direkt fűtésre szánt fizetős
energia. Ha meg nem, akkor lehetne a már lehűlt víztartályból a végletekig
(nulla hőfokig) hőt szivattyúzni. Még mindig jobb, mint mínuszokból.