[Epitesz-barkacs] Angliában 2017-re kötelező szabvány lesz a passzívház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 12:27:10 CET

vajk fekete wrote:
> pont azert PASSZIV haz, mert tervezessel, okossaggal passziv modon
> erik el az egyensulyt. nem okos beavatkozorendszerekkel, hanem
> passzivan. olyan szogben all az eresz, hogy februarban besut alatta a
> nap, juniusban meg egesz nap arnyekban van az ablak. es a szellozes
> (ha maskeppen nem lehet elerni a passziv szintet) akkor foldbeasott
> csoregiszteren keresztul szivja a frisslevegot nyaron, igy 17 fokos
> levegot fuj be kanikulaban is. es meg egy csomo ilyen trukk.

Jó, ezt én elhiszem, de nem biztos, hogy lehetőség van minden ilyen
kritériumot betartani. Végülis az is majdnem passzív, amikor nem pénzből
vett energiahordozóval előfűtök valamit, vagy előhűtök. Ha belegondolsz,
ez a talajba ásott csőregiszter is a téli hideget használja ki. Azt, hogy
a talaj bizonyos mélységben év nagyságrendű idő alatt követi a fenti
középhőmérsékletet, tehát ezt a tömeget hűtöd le ezzel. Ha
felmelegítetted, cseszheted azon a nyáron már. Hacsaknem előrelátóan télen
jól áthűtöd úgy, hogy ezúttal nem a házba megy be a kihúzott hő, ami amúgy
se valami magas hőmérsékletet jelent.

Szóval én bátorokodok úgy értelmezni a passzív fogalmát, hogy nem használ
fizetős energiaforrást fűtésre meg hűtésre. A mi éghajlatunkon akkora a
hőfokkülönbség a legvadabb nyár és a legvadabb tél között, hogy ilyesmi
trükkök nélkül az angliai itt nem felelne meg szerintem. Sacc/kb itt a
középhőmérséklet ingadozása az angliainak akár a duplája is lehet. Még
távolabb a Golf áramlattól, mondjuk bőven a kárpátokon túl még sokkal
nagyobb, az Uralon túl meg még annál is nagyobb.