[Epitesz-barkacs] Angliában 2017-re kötelező szabvány lesz a passzívház

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 6., P, 15:17:53 CET

vajk fekete wrote:
> Ez ok, csak engem idegesit, hogy mindenki az olcson futheto hazat
> latja benne, es nem fogja fel, hogy az alapgondolat nagyon durvan nem
> ez.
>
> az alapgondolat egy magatol mukodo haz letrehozasa. amiben ha elzarod
> a villanyt vizet gazt, akkor sem fagysz meg telen. ami nem
> gepeszettel, vezerlessel valik lakhatova, hanem ami magatol lakhato.

Oké-oké, de ezt ciki átfordítani más viszonyokra.

Ha belegondolunk, mit is jelent, hogy valamilyen hely lakható? Hát attól
függ, ki lakja. A mai átlagember számára természetes módon nincs a világon
semmilyen hely szinte, ami lakható. Ha meg már ruhákról beszélünk, az
jégkunyhó is lakható.
Az ember nem erre a világra született szinte. Mondhatjuk, mert nincs pár
hely kivételével a Földnek olyan zuga, ahol természetes módon tudna élni,
miközben más élőlények a föld bármelyik részén (melyik hol) képesek élni.

Szóval a mesterségesen öltözött angol számára némi mesterséges többlethő
bedobásával az angol passzív ház lakható. Alapgondolat ide vagy oda, az
angolok zöme lehet, hogy ott pusztulna, ha mindenféle energiát kizárnának
belőle. Magad írtad a m2-enkénti kW-okat. Ha még a mesterséges ruhát is
eltüntetjük, tán az összes angol ott pusztulna. Még ha kapna kaját, akkor
is.

Szóval a határok elég önkényesek.