[Epitesz-barkacs] hőelvezetés tömör fémrúddal?

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Feb. 6., P, 18:21:55 CET

Andras Suller  <suller.andras at gmail.com> 2009.02.06. 16:31:05 +1h-kor írta:

> Lehet tudni, hogy mi lenne ez? Hátha jobb javaslatok születnének.
> Egyébként akkor most tulajdonképpen a hő két méterre való eljuttatása
> a cél? Jól értem?

igazából nagyon jól megérezted :-)

2m-es parabolatükör gyújtáspontjában simán meg van a 800celsius (aluminium
drót elolvad) és a max 2000Wattot

arra gondoltam, hogy ne vizet melegítsen, hanem nagyobb hőfokot (800celsiust) elvezetni,
és a túlsó felében pl. egy hőtárolós kályha samottos betétjében felhalmozni magas hőfokon

egy víztartály 1/10 -e vagy 1/20-a helyen ugyanakkora teljesítményt tudna tárolni

sőt, most kaptam egy választ más irányból:
A tégla nagyon nehéz!  A vas tartalom nem tudom hány százalék, de sok lehet és biztos
más anyagok is vannak benne. 5kg egy db tégla . Nagyon sokáig tárolja a hőt.  Ilyen
téglát már nem lehet kapni .  Samottos téglát lehet venni, de az nem tartja olyan sokáig a hőt.

vagy pl. Hofi vastuskós ötletét is bele lehetne kombinálni :-)