[Epitesz-barkacs] WC ülőkébe épített mérleg

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 8., V, 09:35:54 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> http://ingatlanmenedzser.hu/lakberendezes/20090201_.aspx?s=rss
>
> Mennyit fogy egy "nagydologgal"? Itt a WC ülőkébe épített mérleg
> Lakberendezés | 2009. február 01. 10:43 | 2 hozzászólás

Először is nem olyan egyszerű műszaki feladat ám ez! 1% nagyságrendű
súlyvesztést megmérni akárcsak 2 jegy pontossággal, hááát, nem akármilyen
mérleg kell hozzá. Persze így nem elég, a lábnyomást is mérni kéne.

Másodszor: én is próbálkoztam ilyesmivel, csak nem az ülőkébe épített
mérleggel, hanem mérés előtte meg utána. A dologhoz egy nagyon reproduktív
mérlegre van szükség. Ez, ami nekem véletlenül van, éppen ilyen.

Értelme: ha valaki nem akarja a fogyókúrát mindenféle kalóriákkal
számolgatni, bevezethet magának egy olyan korlátot, hogy ha a fene fenét
eszik is, nem szabad egy nap többet enni, mint ez a fajta súlyvesztés. Ezt
akár a folyadékokkal együtt is lehet érteni. Iszonyatosan drasztikus ám! A
fogyás igen egyenletesen zajlik, annyi lesz naponta, amennyi anyag a
légzéssel távozik, meg izzadsággal, meg fürdéssel lemosunk magunkról.

Pár hétig csináltam, de lájtosítani kellett, nem volt betartható. Aztán
módosítottam: csináltam heti átlagot, ezzel állt elő az egy hét elteltét
követő napon az elfogyasztható kvóta. Aztán kihagytam a rendszerből a
folyadékot, és szorzótényezőkkel láttam el az ételeket pár csoportban, de
a végén több külön melóval járt, mintha kalóriákat számoltam volna, szóval
felhagytam az egésszel. De kétségtelen eredményes volt.

Aki képes rá, hogy nagyon drasztikusan fogyjon, annak az átlagolós eredeti
módszer tutira bejön. Bármit lehet enni, de ha akar valamit is enni az
ember, akkor kell tartalmaznia valami rostot vagy mást, ami kimegy, mert
ha teljesen felszívódó kajákat eszik valaki, vagy csak folyadékot iszik,
akkor lassan nem lesz mit enni, mert semmi nem jön ki, ami ugye a kvótát
adja. És itt veszélyek is vannak, hiszen ha enni akar, folyadékot kellene
megvonni... szóval akkor működhet, ha kb azért van valami étrendi arány,
és csak a mennyiségek porciózandók ki ezekkel az arányokkal egy-egy napra.

Ezzel a mérleggel meg tudtam mérni, hogy ha elmentem egyet gyalogolni,
mennyit lélegeztem/izzadtam ki. Nem is kevés! Volt, hogy elérte az egy
kilót is egy hosszabb, erőteljesebb gyaloglással. Szóval a normál
hétköznapi léttel biztos megvan a napi legalább 1 kiló kileheléses
súlyvesztés, és bizony ez nagyon drasztikus, ha ez tényleges súlyvesztéssé
válik. Talán nem is célszerű orvosi felügyelet nélkül csinálni.

A lájtosabb módiban a levesek szorzótényezője 0,2-0,4 között volt, a
cukrot is tartalmazó folyadékoké (kakaó, kávé...) 0,1, a víz, cukormentes
italok 0, és csak a szilárd ételeket vettem számba 1-es faktorral.
Főzelékeknél tettem még engedményt, 0,5-0,8 közötti faktorral. Persze így
a vizelet mennyiségét nem mértem, és az ásványvizet nem korlátoztam.