[Epitesz-barkacs] WC ülőkébe épített mérleg

k_tibor k_tibor at freemail.hu
2009. Feb. 8., V, 17:33:00 CET

Ebből lehetne üzlet! Egy hangzatos név kell, és némi marketing után
először eladható a könyv. Aztán az olvasóknak lehetne árulni az
alkalmas mérleget. Norbit rögtön elfelejtenék :)

Sunday, February 08, 2009, 9:35:54 AM, you wrote:

> [...]

j> Először is nem olyan egyszerű műszaki feladat ám ez! 1% nagyságrendű
j> súlyvesztést megmérni akárcsak 2 jegy pontossággal, hááát, nem akármilyen
j> mérleg kell hozzá. Persze így nem elég, a lábnyomást is mérni kéne.

j> Másodszor: én is próbálkoztam ilyesmivel, csak nem az ülőkébe épített
j> mérleggel, hanem mérés előtte meg utána. A dologhoz egy nagyon reproduktív
j> mérlegre van szükség. Ez, ami nekem véletlenül van, éppen ilyen.

j> Értelme: ha valaki nem akarja a fogyókúrát mindenféle kalóriákkal
j> számolgatni, bevezethet magának egy olyan korlátot, hogy ha a fene fenét
j> eszik is, nem szabad egy nap többet enni, mint ez a fajta súlyvesztés. Ezt
j> akár a folyadékokkal együtt is lehet érteni. Iszonyatosan drasztikus ám! A
j> fogyás igen egyenletesen zajlik, annyi lesz naponta, amennyi anyag a
j> légzéssel távozik, meg izzadsággal, meg fürdéssel lemosunk magunkról.

j> Pár hétig csináltam, de lájtosítani kellett, nem volt betartható. Aztán
j> módosítottam: csináltam heti átlagot, ezzel állt elő az egy hét elteltét
j> követő napon az elfogyasztható kvóta. Aztán kihagytam a rendszerből a
j> folyadékot, és szorzótényezőkkel láttam el az ételeket pár csoportban, de
j> a végén több külön melóval járt, mintha kalóriákat számoltam volna, szóval
j> felhagytam az egésszel. De kétségtelen eredményes volt.

j> Aki képes rá, hogy nagyon drasztikusan fogyjon, annak az átlagolós eredeti
j> módszer tutira bejön. Bármit lehet enni, de ha akar valamit is enni az
j> ember, akkor kell tartalmaznia valami rostot vagy mást, ami kimegy, mert
j> ha teljesen felszívódó kajákat eszik valaki, vagy csak folyadékot iszik,
j> akkor lassan nem lesz mit enni, mert semmi nem jön ki, ami ugye a kvótát
j> adja. És itt veszélyek is vannak, hiszen ha enni akar, folyadékot kellene
j> megvonni... szóval akkor működhet, ha kb azért van valami étrendi arány,
j> és csak a mennyiségek porciózandók ki ezekkel az arányokkal egy-egy napra.

j> Ezzel a mérleggel meg tudtam mérni, hogy ha elmentem egyet gyalogolni,
j> mennyit lélegeztem/izzadtam ki. Nem is kevés! Volt, hogy elérte az egy
j> kilót is egy hosszabb, erőteljesebb gyaloglással. Szóval a normál
j> hétköznapi léttel biztos megvan a napi legalább 1 kiló kileheléses
j> súlyvesztés, és bizony ez nagyon drasztikus, ha ez tényleges súlyvesztéssé
j> válik. Talán nem is célszerű orvosi felügyelet nélkül csinálni.

j> A lájtosabb módiban a levesek szorzótényezője 0,2-0,4 között volt, a
j> cukrot is tartalmazó folyadékoké (kakaó, kávé...) 0,1, a víz, cukormentes
j> italok 0, és csak a szilárd ételeket vettem számba 1-es faktorral.
j> Főzelékeknél tettem még engedményt, 0,5-0,8 közötti faktorral. Persze így
j> a vizelet mennyiségét nem mértem, és az ásványvizet nem korlátoztam.

j> Epitesz mailing list
j> Epitesz at lists.javaforum.hu