[Epitesz-barkacs] vasoszlop Re: megint 34 falu áram nélkül

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 12., Cs, 11:16:33 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> mivel terhelt kordonoszlop, izgat, hogy barkács szinten hogyan tudnám
> az "állapotfelmérést" megoldani?
>
> betontuskóba van beágyazva, és bontásokkor kidobott  betontuskók
> környékén láttam korrodált  vascsöveket
>
> "kritikus helyeken" egy kocogtatást kevésnek tartsam?

Van néhány kiváló ötletem. :-))

1. terhelés próba. Ha kidől, nem nyert.
2. ha kívülről rohadhat csak, azt könnyű felfedezni. Nem kocogtatni kell,
hanem körbekaparni, festék le. Jól fog látszani az állapota. Utána persze
újra be kell festeni.
3. belefúrni tőben egy lyukat, és belül szétnézni. Ha a lyuk kicsi,
endoszkóppal :-). Mindenesetre az kiderül, hogy ott áll-e a víz. Ha igen,
akkor belülről is tud rohadni.
4. meg lehet röngtenezni. :-)
5. semmiben nem bízni, kiszedni, és újat berakni úgy, hogy bele ne tudjon
jutni a víz, kívül meg tök jól levédeni.
6. mint 5, de rozsdamentes csőből. :-)