[Epitesz-barkacs] tolomero

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 12., Cs, 17:01:07 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> nem akarok nagyon belekotyogni, DE:
>
> a nagy szopacsot csak a magánhasználatú beszélgetés után kell fizetni
> (szja, tb, szakképzés ) mert a hivatalos használati rész a
> vállalkozás feladata érdekében
> volt

Ezt soha senki nem választja szét, sőt, az a gyanúm, hogy nem is lehet.
Vannak az előírások, a táblázat eszerint készült.
Nincs ez a mizéria akkor, ha nincs a cégben alkalmazott (ezt nem lehet
felfogni, miért így van), valamint ha van, de marha nagy a cég, pl multi.
Ezt se lehet felfogni.
Azt a bürokratát, aki ezt kitalálta, a tökénél fogva kéne felkötni
telefonzsinórral, az agyát meg 900 meg 1800...1900MHz-cel besugározni,
hogy érezze, mit is alkotott az adóegyszerűsítések terén.

> -A mobiltelefon kizárólag üzemi, üzleti célt szolgáló eszköznek
> tekinthető, abban az esetben, ha a vállalkozás a szolgáltató által
> megküldött részletes számlával rendelkezik, amely alapján

Amely alapján semmit nem tehet, ugyanúgy kell eljárnia.
Van egy költség-haszon elv is a büdös életben. Néha egy-egy kis emberkéne
a vállalkozásával összefüggésben csak - mint a táblázatban is van -
párezer Ft telefonszámlája van. Ezt így ízekre szedni szinte drágább, mint
hagyni a francba, és simán elszámolni, ahogy van.

> hitelt érdemlően bizonyítható, hogy a beszélgetések üzleti célúak. A

Hitelt érdemlő bizonyítás nem olcsó játék. Aki arra gondol, hogy fillérek
megosztását hitelt érdemlően kéne bizonyítania a rengeteg kis nyomorult
vállalkozásnak, és ilyen szabályokat hoz, az ... ld fent.

> alkalmazottal megtérítteti – vagy a használat – mint természetbeni
> juttatás után 44% adót fizet, 11%-os egészségügyi hozzájárulással
> együtt"

Már ezt is túlzásnak tartom. Meg hát persze nem látod, hogy az áfát is
megosztják (jelenleg 30-70 arányban, csak 30 vonható le), de van ott
szakképzési járulék meg munkaadói, meg a lóf.. tudja, mi még. Sőt, egyik
ilyen hozzáadandó az adóalaphoz, és így lesz a másik járulék alapja
képezve. Dögöljön meg, aki kitalálta!

Nem beszélve arról, hogy idejön a külföldi céget alapítani, és meglátja
ezeket az ostobaságokat, és vagy dob egy hátast, aztán elmenekül, vagy rá
nem vonatkozik, de ettől még dob egy hátast.

Az persze érthető, hogy az apparátus nem fogja saját maga alatt vágni a
fát. Nem egyszerűsít, hanem bonyolít. Még van is ilyen munkakör, ha jól
tudom, hogy "bonyolító". :-) Ha egyszerűsítenének folyamatosan, akkor
egyre kevesebb ember kéne az apparátusba. Az apparátus szakfeladata
lehetne az egyszerűsítés, majd bolond lenne megcsinálni. Az elmúlt 26 év
alatt hihetetlen mértékben elbonyolódott az adórendszer. Nem tudom, mi
lenne az az erő, nyomás, amitől ez valódi egyszerűsítés irányába
mozdulhatna el. (És akkor még a politikai ellennyomásról nem is
beszéltünk! De inkább ne is beszéljünk.)