[Epitesz-barkacs] tolomero

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Feb. 12., Cs, 16:43:40 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.02.12. 15:08:11 +1h-kor írta:

> Igen, de a papírozás nem éri meg.
>
> Amúgy vannak még nyalánkságok. Hátha nem tudja mindenki, hogy egy szaros,
> hasonló értékű telefonszámlával mekkora állatságokat kell művelnie egy
> könyvelőnek! Nemrég vettem észre az akta listán. Aztán rákérdeztem
> valakitől, hogy mióta van ez így, mondta, hogy már évek óta.
>
> Mellékelek egy táblázatot.
> Ezek után meggondolandó, hogy egyáltalán el kell-e számolni a telefont.

nem akarok nagyon belekotyogni, DE:

a nagy szopacsot csak a magánhasználatú beszélgetés után kell fizetni
(szja, tb, szakképzés ) mert a hivatalos használati rész a vállalkozás feladata érdekében
volt

a részletes számlán ki lehet analizálni, hogy melyik a magáncélú,
tehát csak a magáncélú töredéke után kell a szoppancsot fizetni

-A mobiltelefon kizárólag üzemi, üzleti célt szolgáló eszköznek tekinthető, abban az esetben, ha a vállalkozás a szolgáltató által megküldött
részletes számlával rendelkezik, amely alapján
hitelt érdemlően bizonyítható, hogy a beszélgetések üzleti célúak. A részletes számlában szerepelő telefonszámok alapján esetleges ellenőrzés során az adóhatóság bármikor visszakeresheti a telefonszám tulajdonosát.

"Ha ellenben a személyes – nem üzleti célú használat ténylegesen fennáll – akkor a munkáltató választhat, hogy annak költségét az alkalmazottal megtérítteti – vagy a használat – mint természetbeni juttatás után 44% adót fizet, 11%-os egészségügyi hozzájárulással együtt"