[Epitesz-barkacs] tolomero

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 12., Cs, 19:39:38 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> erre számoltak, hogy 10e mikrovállalkozó havi 2e Ftért nem fog 5
> percet sem feláldozni, ez társadalmi szinten "francba hagynak"
> 20milkát

Ez teljesen jelentéktelen bevétel, ezt csak valami állat bürokrata
találhatta ki szintiszta kib...ból. Gondold el, hogy még józanul, állami
bevétel szempontjából is baromság. Mennyi ember mennyi munkaideje
fordítódik erre a faszságra ahelyett, hogy igazi bevételt teremtő,
értelmes tevékenységre fordítaná?! Épeszű bürokrata ezt át kellene, hogy
lássa.

> a havi számlán a híváslistán 100 hívásból azt a 10 magánt hamar ki
> tudod szűrni, és annyi....

Nem éri meg. Az ember ilyesmivel nem cseszi el az idejét, a könyvelőét
sem.

> a Horthy időben a cipésztanoncok tanoncvizsgája végén odatettek elé
> egy szakmai szerszámot és egy ceruzát, és megkérdezik, melyikkel fog
> többet keresni. Ha tudja, hogy a ceruzával, (mivel abban az időben is
> kellett többféle adót is fizetni) akkor megkaphatta a tanonclevelet

Az valami tök más téma. Itt most a szándékos kitolásosdi megy jóideje.
Volt egy ismerősöm, öregebb kanadai hölgy. Nyugdíjasan azzal keresett
plusz pénzt (nem szorult rá különösebben), hogy adóbevallásokat csinált.
Nem ez volt a szakmája, csak értett hangyányit a számítógéphez, és azokat
csinálta, akik nem értettek.

Nálunk, ebben a kis szaros országban lassan a legegyszerűbb adó jellegű
feladathoz is nemhogy számtech ismeretek kellenek, hanem mindenképpen kell
valami adószakértő igénybevétele.

(Letelepítettem az abevjavát meg a TEÁOR bejelentéséhez szükséges űrlapot.
Egy halom időt eltöltöttem vele, és bár úgy érzem, hogy jó, nem vennék rá
mérget. Persze ma nem tudom beküldeni az ügyfélkapun, mert ma épp egy
jelentős adóbevallási határnap van, dugig van a rendszer megint, de majd
holnap-holnapután megpróbálom. Ha sikerülne, az csak a véletlennek
köszönhető, és ha nem dobják valamivel vissza, az már maga a kánaán. És ez
egy tökegyszerű feladat!!
És rém bürokrata dolog. Ugyanis a cégbíróságnál ott vannak az adatok,
elvileg nem kérhetnének az állampolgártól ilyet, ha már megvan a másik
hivatalnál. Nálunk ez csak papíron van így, a valóságban meg nincs. Hiába
a társasági szerződés-módosítás, minden benne van, a cégbíróságon ott van,
mégse tudja onnan leszedni a apech. Ez is valami szemét bürokratacsapat
miatt lehet így.)