[Epitesz-barkacs] tolomero

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
2009. Feb. 12., Cs, 20:25:49 CET

a cegbirosagon az adatok jelentos resze meg igencsak nehezen
feldolgozhato formaban laledzik.. es ez kesobb sem lesz jobb..

az elektronikus cegeljarasnak csak a mostani verzioja az,ami a kerelemet
elektronikusan feldolgozhato formaban keri. a regiben ez sima pdf volt.
raadasul rossz gyakorlattal az ugyvedeket minden oldal szkennelesere
tanitottak, nem ocr kompatibilis pdf gyartasara..

de a tobbi irat tovabbra is olvasatlanul megy sima pdf-ben az
archivumba. elvileg barmit tartalmazhat, meg razolt birkat is..
nincs ember, aki atnezze.. csak a kerelem, es alairasi minta, illetve a
szerzodes a fontos. ez megy vissza vegzesben az ugyvedhez, illetve
kaphatjak meg a bankok szamlanyitas vagy hitel celjabol.

most epp a foldhivatal-cegeljaras-cegbirosag adatkompatibilitas
megteremtesen megy a moka.
kozben a fo alairas hitelesito szolgaltato kihatraln latszik az
egeszbol, mert ra testalnak identol a merlegek (beszamolo) hitelesiteset
is, ami az eddigi egyenletes terhelessel szemben majus vegi dompinget es
ennek megfelelo hardver igenyeket jelentene.. nem tul sok penzert..

ember nincs a hivatalokban a masik hivatal adatigenyet kiszolgalni.
tehat nem teszi.

de egy mai pelda: nyugdijazas eljaras soran az onyf kijelentette, hogy a
polgarnak nala egy idoszakra nincs adata (kezi nyenyis idoszak) ezert az
adatok potlasara szolitotta fel ot es akonyvelo ceget...
csekelybirsaggal is megtetezve (adatszolg. elmulasztasa)
kiderult, az adatszolgaltatas bement, raadasul az ottani
szamitastechnikusok latjak is.. csak epp az ugyintezonek ez igy
egyszerubb volt,mint keresni, kerdezni, kuzdeni..
de igy a birsag torolve, az ugyintezonek a fegyelmi boritekolva

(ha az illetekes szamtech o.v. nem volt iskolatarsam, akkor viszont most
  szivas, birsag es a hivatalnok verne a mellet.. :-( )

de nem ragozom, nem egyedi eset.

ennyit er ma a hazai kozigazgatas..