[Epitesz-barkacs] tolomero

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 12., Cs, 21:30:58 CET

Erdos Zoltan wrote:
> a cegbirosagon az adatok jelentos resze meg igencsak nehezen
> feldolgozhato formaban laledzik.. es ez kesobb sem lesz jobb..

Tavaly július elején vagy végén tértek át az elektronikus ügyintézésre.
Elvileg, ha ez rendbejön, minden frankón hozzáférhetővé válik, de egyúttal
megszűnt a cégbíróságon való teáor számok tárolásának a kötelezősége.
Legalábbis ilyesmivel takaróznak.

> az elektronikus cegeljarasnak csak a mostani verzioja az,ami a
> kerelemet elektronikusan feldolgozhato formaban keri. a regiben ez
> sima pdf volt. raadasul rossz gyakorlattal az ugyvedeket minden oldal
> szkennelesere tanitottak, nem ocr kompatibilis pdf gyartasara..

Állítólag még most is van az apechben is olyan, hogy az elektronikus
bevallásokat kinyomtatják, aztán beviszik az adatokat kézzel. Én nem
hittem el, de az aktán valaki meglehetősen határozottan állította. Az még
alá is támasztja, hogy nem megy át néhány ilyen bevallás vagy változtatás,
csak hetek múlva. Pl átvezetési kérelem - saját tapasztalat - minimum 6
hét, de van, akinek meghaladta a 2 hónapot.

> de a tobbi irat tovabbra is olvasatlanul megy sima pdf-ben az
> archivumba. elvileg barmit tartalmazhat, meg razolt birkat is..
> nincs ember, aki atnezze.. csak a kerelem, es alairasi minta, illetve

Szomorú, ha így van. Persze, ha csak eltárolás céljából megy az
archívumba, esetleg kiprintelve is, akkor még lehet, hogy valaki valahol
megnézte a megfelelőjét.

> most epp a foldhivatal-cegeljaras-cegbirosag adatkompatibilitas
> megteremtesen megy a moka.
> kozben a fo alairas hitelesito szolgaltato kihatraln latszik az
> egeszbol, mert ra testalnak identol a merlegek (beszamolo)
> hitelesiteset is, ami az eddigi egyenletes terhelessel szemben majus
> vegi dompinget es ennek megfelelo hardver igenyeket jelentene.. nem
> tul sok penzert..

Szóval nincs jól kitalálva az egész. Van, aki össze képes fogni egy ilyen
nagy, állami projektet, hogy minden okés legyen, egymással
kompatibilis...?

> ember nincs a hivatalokban a masik hivatal adatigenyet kiszolgalni.
> tehat nem teszi.

ennek nem úgy kéne működnie, hogy ember kelljen hozzá, hanem max bizonyos,
csak a másik hivatal számára megadott hozzáférési jog. Be is b...na, ha a
guglin keresek valamit, ahhoz kéne egy ember, aki előássa nekem.

> de egy mai pelda: nyugdijazas eljaras soran az onyf kijelentette,
> hogy a polgarnak nala egy idoszakra nincs adata (kezi nyenyis
> idoszak) ezert az adatok potlasara szolitotta fel ot es akonyvelo
> ceget... csekelybirsaggal is megtetezve (adatszolg. elmulasztasa)

Ott ezügyben valami állat nagy rendetlenség van. Nekem a 2002-2006 közti
időszakot, tehát 5 évet nem találtak, újra be kellett adni. Ez már a
lemezes időszak! Előtte a kézi időszakról minden megvan, olyan munkahelyek
is, amikre már én nem emlékeztem. (Lekértem az "élettörténetemet" az
ügyfélkapuval. Nagyon rendezetten megcsinálták, és kiküldték postán. Csak
a fenti 5 év hiányzott belőle.)

> de igy a birsag torolve, az ugyintezonek a fegyelmi boritekolva

A bírságot nem értem. Engem ezügyben egyáltalán nem bírságoltak meg.

> de nem ragozom, nem egyedi eset.
>
> ennyit er ma a hazai kozigazgatas..

Legalább a reményt csillatsd fel, hogy ez még javulhat! :-)