[Epitesz-barkacs] tolomero

Erdos Zoltan silverst at t-online.hu
2009. Feb. 12., Cs, 22:15:54 CET

Szia!

jhidvegi wrote:

> Tavaly július elején vagy végén tértek át az elektronikus ügyintézésre.
> Elvileg, ha ez rendbejön, minden frankón hozzáférhetővé válik, de
> egyúttal megszűnt a cégbíróságon való teáor számok tárolásának a
> kötelezősége. Legalábbis ilyesmivel takaróznak.

Igen, de eloszor volt a mindent szkennelunk es pdf-ben beadjuk
aztan az alairosokat szekenneljuk es mindent pdf-ben beadjuk
aztan a kervenyt xml-ben (aut. feldolgozhato legyen) a tobbit pdf.ben
aztan most ua, de mar nem kell teaor

viszont a doksik jelentos resze szimplan pdf, azaz szukseg eseten
prontelheto v betekintheto.

> Állítólag még most is van az apechben is olyan, hogy az elektronikus
> bevallásokat kinyomtatják, aztán beviszik az adatokat kézzel. Én nem
> hittem el, de az aktán valaki meglehetősen határozottan állította. Az
> még alá is támasztja, hogy nem megy át néhány ilyen bevallás vagy
> változtatás, csak hetek múlva. Pl átvezetési kérelem - saját tapasztalat
> - minimum 6 hét, de van, akinek meghaladta a 2 hónapot.

igen, de abban az esetben, ha a belso rendszer vmit nem kepes megenni..
akkor jon a kezileg megeroszakolos modszer..
tipikusan a felszamolo ugyfelemnek van berlete effele mokakhoz..
mar csak rohogunk, hogy beadja elektronikusan, tobb verzioban is, oszt
meg szelektalni, egyezkedni.. :-(

ma volt hatarido.. beadta.. es majd kijavitjak egyutt... az illetekes
belso emberrel..

> archívumba, esetleg kiprintelve is, akkor még lehet, hogy valaki valahol
> megnézte a megfelelőjét.

szerinted?  ilyen cegalapitasi dompingben?  almodozz csak.. :-)

> Szóval nincs jól kitalálva az egész. Van, aki össze képes fogni egy
> ilyen nagy, állami projektet, hogy minden okés legyen, egymással
> kompatibilis...?

persze egy szamitastechnikus miniszterelnok ... :-)
valasszatok meg engem :-)

de komolyan: nincs.. irdatlan komplex projekt irdatlan sok penzert..
lasd a mostani ugyfelkapu buktat..
vagy a hitelesito vakarodzasat..  a la e-szigno

> ennek nem úgy kéne működnie, hogy ember kelljen hozzá, hanem max
> bizonyos, csak a másik hivatal számára megadott hozzáférési jog. Be is
> b...na, ha a guglin keresek valamit, ahhoz kéne egy ember, aki előássa
> nekem.

persze, de ehhez kapcsolt adatbazisok kellenenek es persze feltoltott es
kibug(bog)ozott adatokkal..
erre eddig nem volt igeny, mert olcso volt a hivatalnok.. most meg mar
nincs aki megcsinalja, mert dragak a hivatalnokok..
de a kenyszer arra viszi oket, hogy csinaljak..
de irdatlan adatmennyisegek mennek be es irdatlan redundanciaval.. amit
persze az adatszolgaltato koteles elvegezni.. pedig latja, hogy
felesleges..
a legtobb konyvelo jobban megszervezne tapasztalatbol, mint a mostani
"szakertok"

> A bírságot nem értem. Engem ezügyben egyáltalán nem bírságoltak meg.

a koynvelo ceget es amunkaltato akartak elkaszalni adatszolgaltatas nem
teljesitese cimen ..

> Legalább a reményt csillatsd fel, hogy ez még javulhat! :-)

mondtam... szavazz ram :-)

Z.