[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 15:02:43 CET

Szervusz HJózsi!

> mélyre egy lyukat, abba belevezetek egy U alakú csövet, aminek a vizét
> napkollektorral egész nyáron fullra fűtöm, szóval hogy a talaj jódarabon

Félek, hogy túl lassan vezeti a hőt ahhoz, hogy számottevő tömeg
fölmelegedjen. Hacsak nem fúrsz jó mélyre.

> meg fog szűnni ez a párásodási probléma. Vagy az ablakokat úgy alakítod át,
> hogy a plusz réteg is termo üveg legyen. :-) tehát 4 réteg.

8 üvegfelületet mosni azért sok ((((-:

> Indok?

Attól félt, hogy mégis beépített szekrény lesz belőle. Az volt ugyanis
az első ötletem, arra pedig ugrik. Amúgy ha lesz, pont efölött a fal
fölött lesz egy köbméteres tartály a padláson, még jobban is járok.

> Jártam nemrég egy tetőtéri lakás kialakításának a helyszínén. Csupa
> gipszkartonos megoldás van bevetve, és semmi gányolás jellegenincs a

Meg lehet csinálni jól is, még nekünk is sikerült az egyetlen tábla
sok kicsi darabkájával. Viszont abba a görbe falba már nehéz jól
síkbarakni az ablak helyére... De szerencsére olyan helyre került,
amit nem érünk el, semmit nem teszünk oda. Én azt szeretem, ha bárhova
lehet 200 kilós bojlert akasztani (-: komolyan, legyen ott anyag, ne
kelljen gondolkodni.

> Miért nem mészkő vagy szikla? :-) Érdekes nálunk ez a hagyományőrzési
> felfogás, csak ne legyen kötelező. Kisméretű tégla, rendben, bár az is

HJózsi, úgy megrántom a netkábelt, hogy behúzza a gépedet a
csatlakozóba, aztán nincs nyáktervezés (-: ki mondta, hogy kötelező?
Neked valami fóbiád van, felőlem mindenki abból épít házat, amiből
akar. Ha valakinek az tetszik, öntet egy üvegtömböt és folysavval
kimaratja. Attól, hogy ma létezik hőszigetelő tégla és
könnyűszerkezetes építési mód, meg betonvázas épület, lehet mást is
használni. Én sem szólom le ezeket, lehet belőle nagyon jó dolgokat
építeni, csak nem tudnak mindent, ami nekem kell. Pl. nagy tömeg.
Mellesleg jó lenne, ha bontott tégla, vályogépítés megint terjedne,
mert nagyon környezetbarát mindkettő, energiaigénye töredéke az IPAR
által gyártott termékeknek, logisztikai költségek is leszoríthatók.

> padlófűtés amúgy is úri huncutság, meg vízerek, hartmann háló... szóval
> szar. :-)

Na hol az a kábel?! Azért nincs, mert egyrészt drága (most), másrészt
nem fér össze a megfizethető hajópadlóval, harmadrészt a lebegtetett
por miatt nagyobb az allergiaveszély.

> Csak akkor, ha van módja alakváltoztatásra. Pl ha szögletes, akkor a sarkok
> táján úgy tud elhúzódni a támasztó felületekről, hogy a többi részen a víz
> odanyomhatja a mögötte lévő falnak. Ha kerek, akkor nagyon gáz, mert az
> egésznek összehúzódáskor ki kell bírnia az egész víznyomást. Ha ovális,

Erre nem gondoltam, érdekes. Lehet viszont körkúp csúcsával lefelé (-:

szia: Balázs