[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 15:07:48 CET

jhidvegi írta 14 Feb 2009  14:55 levelében:
> Szóval ez egy k~Nzetfajta érdekes tulajdonságokkal. Lehet, hogy
> perlitbetonból kéne csinálni a medencét. :-)
Sajnos vagy szilárdsága van, vagy hőszigetelő képessége :-(

> Még az árát kéne megnézni,
> lehet, hogy nem vészes. .... Nem a fenét nem! 12ezer Ft/m3. Azt hittem,
> hogy jóval olcsóbb.
Nem tudtam a mai árát, de elég csúf :-(
25 éve olcsó volt - az akkori viszonyokhoz képest is.
Az építész tervezőnek se volt fogalma még a padlófűtés
rétegrendjéről, biztos, ami biztos alapon 40 cm vastag födémet
tervezett be. Ott kevertünk meg nagyon sok m3 perlitbetont,
hőszigetelő feltöltésnek. A hőszigetelésével nem is volt gond, de a
lépészaj-csillapítása tartott a zérushoz :-(

Azért írtam már többször a perlitről - de ez bizonyos hőmérsékleti
határig lehet akár polisztirolgyöngy is - mert szabálytalan alakú
tárgyak körülhőszigetelésének viszonylag egyszerű módja, az
ömlesztett szigetelő anyaggal való kiöntés.
Hőtárolónak el lehet süllyeszteni egy körülfalazott aknába pl. egy
vasúti kocsi tartályát (kb. 30 m3), és köréönteni a szemcsés anyagot.
Spórolásból néhány betonozott, téglából kirakott lépcsővel
csökkentkető a szükséges mennyiség.

Udv

szepygab
chef_kukac_foszakacs.hu