[Epitesz-barkacs] hoszigeteles, futes

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 14., Szo, 18:55:15 CET

Balázs Bámer wrote:

> Ha leírod, mit kell csinálni, megírom javaban. Ne legyen bonyolult (-:

Megpróbálom. Aztán abevjavában lehet működtetni? :-)

> Ez lenne a jó, talán működne is. Mondjuk igen magasan lenne a tartály,
> kb. úgy ki kell támasztani, hogy az tartsa a tetőt, ne a tető a
> tartályt.

Biztos megoldható, bár bizarr.

> No de ennek azért van hagyománya. Még annak is, hogy a pórfödémre egy
> sor kisméretű téglát (ide sütöttük el a maradék féltéglákat) raktunk
> hőkapacitásnak a 20 cm hőszigetelés alá, hiszen sározás is volt 5-8 cm
> régen. Szóval ha követjük a hagyományokat, vagy mérnöki módszerekkel
> méretezünk, és rendes a kivitelezés, nem lesz baj a nagy tömegekkel
> sem.

Igen, ez így van. De valóban meg kell nézni szilárdságra, hogy tényleg
okés-e. Annyit simán oktatnak a BME-n, hogy egy ilyet ki tudjon az ember
számolgatni kb.

Itt van egy jó link, ahonnan lehet mindenféle alakú tartók másodrendű
nyomatékát, ez alapján meg keresztmetszeti tényezőjét számolni. Én fára is
alkalmaztam úgy, hogy több adott alakú fát eltörtem, abból számoltam
vissza a szakitó szilárdságát, majd biztonsági tényező, és kijön
akármilyen fa terhelhetősége.

http://hu.wikipedia.org/wiki/M%C3%A1sodrend%C5%B1_nyomat%C3%A9kok_list%C3%A1ja

> Itt a kezemben az UTP kábel! (-:

És az UTP az azt jelenti, hogy "Úgy TéPem ki a falból, hogy szar se marad
bent"?

> De meg is szolgálta már azt az 50-100-200 évet, így most
> energetikailag "talált kincs". Persze, sérti a Leier és társai
> érdekeit. Soxáz éves téglafalak vannak.

Egyetértek. Ha rajtam múlna, simán beépíteném, mindenki le van tojva.

> Nyilván nem, de bútorok, falak stb miatt van aszimmetria bőven. Pl.
> fal szélénél biztosan lefele áramlik, mert a falat hűti a tél, és a
> széle felé a fűtés is véget ér, ideális hőszigetelésnél is hidegebb a
> fal mellett a padló, mint arasszal beljebb. Ez nem is elhanyagolható
> légáram.

Rendben, de mondj egy olyan fűtési módot, aminél ennél kisebb lesz a
légáram! Szerintem nincs. Talán az "öltözzünk fel, oszt jóvan" módszer.
Ezt használják a távcsöves megfigyelésekkor, mert a fűtés elcseszi az
optikai visszonyokat.