[Epitesz-barkacs] talajszonda jelleggel

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 18., Sze, 16:49:41 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Amikor erdeklodtem, es mondtam ezt a meszko hegyet kapasbol nekem
> is max 50 w/m eredmenyt prognosztizaltak

Rendben, én ezt elhiszem, csak van benne egy nagyfokú elnagyolás.

Most, hogy már mélyedek belefelé :-) a dologba, látnom kell, hogy ez a max
teljesítmény egyértelműen a lyuk átmérőjőtől függ. Lehet, hogy ennyi lenne
egy 160mm-es lyuknál, de tutira sokkal kisebb egy 100mm-esnél, és jóval
nagyobb egy 500mm-esnél vagy uram bocsá, egy 2méteresnél.

Na meg van egy másik probléma is. Egy ismerősöm csinált talajhőből dolgozó
hőszivattyús fűtést. Az első évi tapasztalatait tudom csak: hát bizony az
első fűtési idényben tök jól indult, aztán elkezdett "kimerülni" a
talajhő. Szóval hiába volt meg a 4 bazi mély lyuk, abban a darabonként a
két U cső lenyomva, szakszerűen elkészítve, nem jött föl a kívánt
teljesítmény, a hőszivattyú ráközelítve a fagypontra, letiltotta magát.

A probléma ugyanaz, nyilván közel-távol nem volt talajvíz.

Azóta nem beszéltem vele. Lehet, hogy nincs baj, mert nyáron, hűtés
üzemmódba ugyanide tolja le a hőt, ahonnan télen felveszi, és ezzel állat
sok hőt el tud tárolni a környező talajban, szóval a következő fűtési
idénynek már egy jókora többlethővel indulhatott neki. De majd rákérdezek.

Ha így volna, ahogy mondom, akkor végülis megvalósult a talajban tárolt
hő, csak nem úgy, ahogy én akarom, hogy napkollektorral töltöm zömmel,
hanem csakis hőszivattyúval tölti. Nála 1 lyuk tudna annyit, amennyit én
összesen akarok csinálni.