[Epitesz-barkacs] talajszonda jelleggel

vajk fekete halaloszto at yahoo.co.uk
2009. Feb. 18., Sze, 17:32:50 CET

Ez pont arrol szol, hogy akkor neki az a negy lyuk az egyszeruen keves es kesz. Alulmereteztek.

Hany meter melyek?
Van valami adat rola, hogy mekkora teljesitmenyt vett ki belole a haz futesere? Pl elotte mennyi gazzal futott?

vajk

From: jhidvegi <jhidvegi at gmail.com>

Na meg van egy másik probléma is. Egy ismerősöm csinált talajhőből dolgozó hőszivattyús fűtést. Az első évi tapasztalatait tudom csak: hát bizony az első fűtési idényben tök jól indult, aztán elkezdett "kimerülni" a talajhő. Szóval hiába volt meg a 4 bazi mély lyuk, abban a darabonként a két U cső lenyomva, szakszerűen elkészítve, nem jött föl a kívánt teljesítmény, a hőszivattyú ráközelítve a fagypontra, letiltotta magát.

A probléma ugyanaz, nyilván közel-távol nem volt talajvíz.

Azóta nem beszéltem vele. Lehet, hogy nincs baj, mert nyáron, hűtés üzemmódba ugyanide tolja le a hőt, ahonnan télen felveszi, és ezzel állat sok hőt el tud tárolni a környező talajban, szóval a következő fűtési idénynek már egy jókora többlethővel indulhatott neki. De majd rákérdezek.

Ha így volna, ahogy mondom, akkor végülis megvalósult a talajban tárolt hő, csak nem úgy, ahogy én akarom, hogy napkollektorral töltöm zömmel, hanem csakis hőszivattyúval tölti. Nála 1 lyuk tudna annyit, amennyit én összesen akarok csinálni.