[Epitesz-barkacs] talajszonda jelleggel

Andras Suller suller.andras at gmail.com
2009. Feb. 18., Sze, 18:17:43 CET

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta (2009. február 18. 16:49):

> Rendben, én ezt elhiszem, csak van benne egy nagyfokú elnagyolás.
>
> Most, hogy már mélyedek belefelé :-) a dologba, látnom kell, hogy ez a max
> teljesítmény egyértelműen a lyuk átmérőjőtől függ. Lehet, hogy ennyi lenne
> egy 160mm-es lyuknál, de tutira sokkal kisebb egy 100mm-esnél, és jóval
> nagyobb egy 500mm-esnél vagy uram bocsá, egy 2méteresnél.
>
> Na meg van egy másik probléma is. Egy ismerősöm csinált talajhőből dolgozó
> hőszivattyús fűtést. Az első évi tapasztalatait tudom csak: hát bizony az
> első fűtési idényben tök jól indult, aztán elkezdett "kimerülni" a talajhő.
> [...]

Nekem pont ez a félelmem a hőszivattyúval kapcsolatban. Rossz tudni,
hogy a probléma valóban bekövetkezhet :(

Egyik munkatársam idén januárban vett egy hőszivattyús és geotermikus
kombinált fűtéssel ellátott társasházban egy lakást (a meleg vizet is
így nyerik). Még nem derült ki, hogy mennyire jön ki a fűtés, mint
ahogy az sem, hogy tartósan tudja-e felszívni a kívánt hőmennyiséget.

Üdv: psmith