[Epitesz-barkacs] Józsinak (is) geotermikus

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 22., V, 16:57:03 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> Termelőkutak alkalmazásával (akár hévíz termelésével, akár valamilyen
> közvetítő anyag keringtetésével) azaz konvektív hőszállítással a
> mélyben !!!!!
> összegyűlt hőt sokkal hatékonyabban tudjuk kitermelni, mint ahogyan
> az a mélyből, konduktív hőáramlással utánpótlódik.
> Ezért a geotermikus energia korlátozottan megújuló energiaforrás
> !!!!!

Na de én nem is erre hajtok, hanem arra, hogy nyári időszakban felfűteni
egy jókora talajtömböt a ház alatt, és onnan visszanyerni az energia egy
részét télen. A többi nyilván eláramlik.

Már kész van a villamos modell, agyalok azon, hogy hogyan és mit mérjek
rajta.

> tehát Józsi ismerősénél újra lesz 1 év múlva, de kissebb sebességgel
> kellene kiemelni, mint amennyit a lukakban a 4csöves ketyere ki tud
> szedni, azaz

Az ismerősöm már sok éve fűt ezzel a módszerrel, de nincs infóm róla, hogy
most mi az ábra. Lehet, hogy befuccsolt, lehet, hogy rájött, nyáron a
hőszivattyúval vagy napkollektorral le is lehet tölteni a hőt, ha már
nincs talajvíz, lehet, hogy eladta az egész cumót vagy gariban visszavette
az, aki telepítette, és már gázzal fűt. Nem kérdeztem még rá. De azt már
akkor tudtam, hogy aki telepítette, az vállalt némi garanciát az egészre,
és nem csak elromlásra.

> vagy ugyanennyi lukból kevesebbet kellene óránként kiemelni

Valszleg ez az üdvözítő megoldás, azaz hőszigetelni-hőszigetelni... már
lenin is megmondta: ucsítyszjá... vagy ez nem ezt jelenti? :)

> vagy felszini levegő/levegő -vel mindaddig +5 celsius felett nagy COP,

Pontosan ez a nagy előnye annak a rendszernek, amit te szeretnél
kialakítani a kútvízzel. Addig menne ezzel, amíg kint nem elég meleg a
levegő, aztán át lehet arra térni egyszerű eszközökkel. Sőt, automatizálni
is lehetne, hogy akár napközben is áttérjen a cucc, és visszatérjen, ha
mégis a kútvíz a jobb. Ezt egy eleve víz-víz rendszerrel nem szokták
megcsinálni, bár nem lehetetlen, viszont jóval több meló a levegős részt
kialakítani.