[Epitesz-barkacs] tetőtér - hőszigetelés - mit, mennyit...?

Finta Róbert fintarob at citromail.hu
2009. Feb. 25., Sze, 21:49:03 CET

            Sziasztok!

Lassan haladok a tetőtérrel. Jelenleg a hőszigetelésen töprengek, milyen hőszigetelő anyagot válasszak. Milyen legyen a rétegrend?

A tetőhéjazat jelenleg tetőléc, bitumenpapír, pala. 27cm magas szarufám van.
A tervező - kívülről befelé a következőt írta elő: tetőhéjazat alatt 5cm kiszellőztetett légrés, kőzetgyapot, kiszellőztetett légrés, párazáró fólia, gipszkarton.

Érdeklődtem, az üveggyapot és a kőzetgyapot forgalmazó is a saját termékét dicséri, a másikat előnytelennek ítéli.

Üveggyapotot azért nem szeretnék, mert a légutakat erősen irritálja, - saját tapasztalat - amiket tapintottam, erősen viszketett a kezem tőle. A tetőhéjazat alatti 5cm-es légrésnél a gyapot gyakorlatilag szabadon van, a szellő, huzat kikezdi, elhordja a porját. Kérdeztem, hogy páraáteresztő fóliával zárhatom-e az üveggyapotot? Semmi képp. Mindenki ezt mondja. Az érdekelne, hogy miért?

Kőzetgyapot: Érdekelne mennyire irritálja a légutakat bőrt? Még nem fogtam, az üveggyapotos azt mondja, jóval rosszabb, jobban irritál. A honlapon az olvasható, hogy eészségre nem káros...

Melyik jobb/rosszabb?

Hungarocell/Nikecell: Nem káros az egészségre, de az egér, rovar ne tegye tönkre, kívülről le kell zárnom mindenképp. Gondolom a hung.cell-t sem lehet lezárni legalább fóliával....

Az fordult meg a fejembe, hogy nedvességtűrő OSB-vel vagy gipszkartonnal lezárni kívülről, de a párát azok sem engedik át gondolom. Felmerült a kérdés, ha belülről nem megy ki a párazáró fólia miatt a pára, kívülről meg lezárnám páraáteresztővel, akkor honnan keletkezik pára? A páraáteresztő csak 1 irányba engedi a párát ugye?

Az új tetőszerkezeteknél a páraáteresztő tetőfóliáig töltik a szigetelőanyagot - üveggyapotot. Régi tetőszerkezeteknél miért kell a légrés? Miért nem zárhatom le a szigetelőanyagot valamivel?
Fekete lyuk számomra ez a szigetelőanyag választás, tervezés.

Köszönöm a segítségeteket:
Robi