[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

Tanács Dávid tanacsdavid at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 09:01:50 CET

jhidvegi írta:

> Ma már nincs a bótban olyan klíma, amit nyugodtan magad beüzemelhetsz?
> Nem akarom újrakezdeni a témát, de akár az archívumban, akár máshol
> megtalálható több leírás is, hogy klímás nélkül is hogy lehet
> beüzemelni egy ilyen dögöt.

Itt meg olyan gond van, hogy nincs szerszamom hozza, mwg jo lenne, ha
egybol mukodne. :)

> Persze lehet, hogy a gari elvesztése kellemetlen érzés az elején, de 5
> év tapasztalat alapján mondom, hogy ezek a gagyi klímák is hallatlan
> megbízhatóak. Csak elektromos és szerelési hiba jött eddig ki, amiket
> magam is tudtam orvosolni. Utóbbi miatt még gázfeltöltésre is szükség
> volt, az is ment.

Ez eleg meggyozo, valoszinu, hogy belevagok.

> [...]
> tudom, hogy van itt egy faház, amit 2kW-tal már csak úgy lehetett
> kifűteni, hogy ha hideg is volt, már csak a szoba rész volt meleg.
> Amióta egy 2,6kW-os klíma fűti, azóta ilyen nincs. Most már persze
> plusz hőszig. is fel van rakva, de volt, amikor nem volt, eredeti
> állapotban is tudott kinti -6 fokban bent olyan hőség lenni (más miatt
> volt rá szükség), amit képtelenség lett volna azzal a 2kW-os
> elektromos fűtőtesttel megcsinálni. +26 fok volt. Eközben a hálózatból
> a neki megfelelő kb 800W-ot vette fel, de 1000-nél biztosan nem többet.

A COP ha jol ertem egy aranyszam, hogy 1egyseg delej felvetelere hany
egyseg meleget ad le. A jelenlegi futesi megoldassal (hotarolos
villanykalyha) ez konstans 1. Erre irtam, ha a klima 2, akkor mar boldog
vagyok. Most havi 40-60 kozott van 2*25m^2 kifutese.

> [...]
> lehet, hogy kisebb teljesítménnyel is ki lehet húzni a hőt. De ez csak
> akkor oldja meg a dolgot, ha a kültéri páratartalom nincs 100%. Ha
> megvan annyi, pl köd van, akkor mese nincs, mindenképpen lederesedik.
> De a gagyinak is van jó leolvasztó programja. Na ekkor az átlagos COP
> akár szar is lehet valóban, de még sosem volt emiatt hideg bent.
>
> Lehet, hogy egy többszázezer Ft-os inverterest én is inkább üzembe
> helyeztetnék valakivel a gari miatt, ha még sosem lett volna klímám.
> De ma már lehet, hogy nem tenném azzal sem. Nagy pech kell hozzá, hogy

Inverteres lenne a jo, de nem tudom, penztarcam mit szol hozza. Lehet,
hogy a legjobban ugy jarok, ha megvarok valami naaagy akciot. VEgulis
idom van kovetkezo telig. :)

--
tanacsdavid
+36-30-698-3567

Csak a puffin adhat erot es mindent lebiro akaratot...