[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 10:03:28 CET

Tanács Dávid wrote:

> Itt meg olyan gond van, hogy nincs szerszamom hozza, mwg jo lenne, ha
> egybol mukodne. :)

A legmunkaigényesebb dolog az egységek falra való felszerelése, a csövek
elvezetgetése esztétikailag is megfelelő módon. Ehhez kellhet szerszám.
Magához a beüzemeléshez, ha már mechanikailag minden a helyén van, csak
villáskulcsok meg egy imbuszkulcs kell.

> A COP ha jol ertem egy aranyszam, hogy 1egyseg delej felvetelere hany
> egyseg meleget ad le. A jelenlegi futesi megoldassal (hotarolos
> villanykalyha) ez konstans 1. Erre irtam, ha a klima 2, akkor mar
> boldog vagyok. Most havi 40-60 kozott van 2*25m^2 kifutese.

Ha ez az alternatíva, akkor hétszentség, hogy jobb lesz a klíma,
töredékére esik a villanyszámla. Akkor is, ha éjszakain megy a hőtárolós.

Viszont azt is figyelembe kell venni, hogy ha a beltéri levegőre dolgozik
(nincs átbarkácsolva Mágus-féle módon, hogy vízre dolgozzon), akkor lesz a
fűtött helyiségben egy állandó, halk sustorgás, mert ugye akármilyen halk
is egy ventillátor, csak hallani lehet. Ha valaki ettől idegileg kikészül,
annak nem javaslom.

Igaz, hogy a hőtárolós kályha is kb ezt teszi, most jövök rá, bár nem
tudom, annak milyen a hangja. A klímáé elfogadható, maxon is tudok aludni
tőle, és még további 2 fokozatban csökkenthető a beltéri venti
fordulatszáma.

> Inverteres lenne a jo, de nem tudom, penztarcam mit szol hozza. Lehet,
> hogy a legjobban ugy jarok, ha megvarok valami naaagy akciot. VEgulis
> idom van kovetkezo telig. :)

Lehet. Én is úgy vettem az elsőt. Aztán még kettőt szintén akcióban, de az
utolsó kettőnél elmentem a forgalmazóhoz győrbe. :-) Így az egész került
annyiba, mint 1 db inverteres ma. (Aztán hőszigeteltem picit, és nagyon
ritka, hogy mind megy. Úgy számoltam, hogy ha majd véglegesen
hőszigetelek, és az önálló kis faház is megszűnik, az egész hóbelevancot
ki fogja fűteni 2 kemény télen is. Nem baj, lesz tartalék, meg biztonság.
Meg lehet kísérletezni. A célom, hogy valamelyiket átalakítom
inverteresre, és ha bejön, a többit is, és mindezt úgy, hogy nincs
veszélyben a fűtés sosem.)