[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 10:17:13 CET

Tanács Dávid wrote:

> [...]

Pedig az lenne a tuti megoldás! :)

Van egy srác, asszem ezen a listán nincs fent, aki szintén így helyezte
üzembe a klímáját az én leírásom alapján. Jól sikerült, semmi gond,
illetve egy mégis van: szarul van annak a konkrét tipusnak megírva a
programja. Felfűt valamekkora értékig, ott kikapcs, és rohadt hidegben
kapcsol be újra.

Ezek a régebbiek (alapvetően Vestel tipusok, tökugyanolyan mind akkor is,
ha a másikra Regal, a harmadikra meg Eurosky van írva) mind úgy működnek,
hogy elég sűrűn ki-bekapcsolgatnak. Méregettem már, 5 percnél nagyobb
szünet vagy működési idő, ha olyan az idő, nem is nagyon van. Akkor meg
folyamatosabban, ha kint hideg van, és épphogy elég a hőméréklet, amit tud
csinálni, mert nem kapcsolok be mellé másikat.

Szóval hogy ne érjen meglepi, majd megkérdezem a srácot, hogy milyen az a
tipus, hogy ne olyat vegyél. Neki hűtésre kell leginkább, arra jó, de
azzal a hiszterézissel nem lehet fűtésre használni.

Még egy kis szöveg, talán megbocsátjátok:

A kültéri felszerelése, elhelyezése.
Mivel ez nem tök zajtalan ketyere, főleg ugye a gagyik, érdemes erre előre
is gondolni.
1. ha falra kerül, nem mindegy, milyenre. Ugyan gumibakokon ül, így
bármilyen falon okés lehet (könnyűszerkezetestől eltekintve), de
jelentősen csökkenthető a zaj, rezgés, ha a kompresszor felőli oldalon
mereven van felszerelve valami mackós tartóra. Ezzel nagyot csökken az a
rezgés, amivel a kompresszor rázza az egész dobozt.
2. Ha nem falra kerül, hanem földe rögzített tartóra, amin tömeg is van,
az a legjobb megoldás, egyben nyilván a legmunkaigényesebb. Ez akkor kell,
ha könnyűszerkezetes az épület.
3. én biza felszereltem már egyre részben ragasztással, részben
csavarozással hódfarkú betoncserepet. Nem azért, mert engem zavar a zaja,
hanem hogy a szomszédot kevéssé zavarja. Jön a jobb idő, mindre fel fogom
szerelni ezeket. A tetejére is ragasztok majd mindnek egy-egy beton
járdaszegélykövet. Ettől szinte ventillátorzajúvá válik az egész. Az meg
olyan csendes a lassú fordulata miatt, hogy biztosan senkit nem zavar.
4. célszerű olyan magasságba szerelni, ha egy mód van rá, hogy kényelmesen
lehessen matatni rajta, ne létráról vagy a tetőre kimászva.
5. ha falra kerül, olyan messze kerüljön a faltól, hogy ha utólag
hőszigetelés kerül a falra, a szóbajöhető legvastagabb esetén is maradjon
még legalább egy csavarhúzónyi hely mögötte. Mondjuk 20 centi.