[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

Tanács Dávid tanacsdavid at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 09:04:32 CET

vajk fekete írta:
> sokat turtam klimas temat regebben. ket fontos megallapitasra
> jutottam, amivel vitatkozni lehet, de megcafolni nem:
> 1. nyilvan minnel hidegebb van, annal rosszabb a cop. de nagyhidegben
> sem megy 2 ala.
Ezzel en mindenkepp meg vagyok gyozve! :)

> 2. a szokasos klimak mindenfele hatasok eredmenyekent olyanok, hogy az
> aramfelvetel csak kicsit valtozik a kinti homerseklet fuggvenyeben, es
> ha nagyon hideg van egy kicsit meg inkabb csokken mint no.
>
> A ketto egyutt sajna azt adja, hogy ha hideg van, akkor egyszeruen
> csokken a leadott teljesitmeny, es fajlagosan meg dragabban is fut.
De meg igy is kb. fel koltseg a garantalt.

> Jol kell meretezni, ami az olcso splitklimakkal nem lehetetlen, nem
> halsz bele ha jol tullovod. De a draga gyari futo megoldasok dragak,
> az elado hajlamos alulmeretezni hogy kedvezo legyen az ar. A vevo meg
> az elso nagyobb hidegben tapasztalja a fentiek kovetkezmenyet.
Igazabol annyit tudok, hogy nem Daikin Ururu Sarara lesz. :) Jo lenne a
ket szobat osszesen 300e alatt megoldani. Illetve meg lentebb... :)

--
tanacsdavid
+36-30-698-3567

Csak a puffin adhat erot es mindent lebiro akaratot...