[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 10:34:24 CET

Mágus Bérprogram Demo  wrote:

> 2db "gagyi klíma", 1 db a "főfűtés"  (a 2 szobát is kifűti +5 felett)
> és 1 db rásegítés
> (ha +5 fok alatt kellene) így az 150e + házi bekötésből kihozható
> (szóval ezek levegő/levegő)

Az már kiderült, hogy mennyi a villanyszámla. Abból következik, hogy
tutira nem mennek állandóan a különmértről sem.

Másik emilből:
> Most havi 40-60 kozott van 2*25m^2 kifutese.

Ez az egész kéró, vagy csak a fűtött 2 helyiség, a többiben meg úgy van
jól, ahogy kialakul?

60-ra véve a villanyszámlát és 27Ft/kWh-ra a különmértet, az
átlagteljesítmény 2200kWh/30nap/24h=3kW. Ezt biztosan tudja 1 db 3,6kW-os
is, jobb időben ez akár 4-5kW-ot is tud, de a biztonság kedvéért én inkább
2-t vennék. Inkább 2 kisebbet, mint egy nagyobbat. Már csak azért is, mert
kb hasonló méretű a kültéri, max nem duplán szerelt hőcserélő van benne,
de annak, ami benne van, ugyanakkora a mérete, mint a nagyobbnak. Jóval
ritkábban deresedik le tehát egy 2,6kW-os, mint egy 3,5-ös.
Itt egy szintén 25m2 körüli, de tök önálló kis faházat fűt egy 2,6-os, és
bírja rendesen. Pedig ezt teljesen körbenyalja a hideg, nem úgy, mint
gondolom azt a két helyiséget, amiről itt szó van.

> ha "levegő/víz" ketyerét keresel  az 400ezer
>
> ha "víz/víz" vagy "geo /víz " ketyerét az 800e - 1,2M, viszont az
> levegőből nem tud fűteni

Ha van kútvíz (ez itt már rohadtul ki lett tárgyalva), azzal lehet a
kültérit locsolgatni szerényen, és a COP szinte csúcsra fog járni. 8...12
fokról nagyon szeretnek ezek menni. És nagyon kis vízigény lép csak fel.
Egy számsor: 2,6kW-os cuccnál kb 1800W kell a kútból, ami 5 fokos
lehűtésnél 0,085 liter/s=5 liter/perc. Ha 10m mélyről kell felhozni egy
50% hatásfokú szivattyúval, az 17W többletteljesítményt igényel. Ha még a
fojtásokra (pisilő spricnik) is számolunk valamennyit, akkor se fog 40-50W
fölé menni. Szóval nem tűzoltó szivattyú kell ide, hanem valami igen pici
jószág.