[Epitesz-barkacs] Zsoltot keresnem + klima

Tanács Dávid tanacsdavid at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 15:02:24 CET

jhidvegi írta:

> Az már kiderült, hogy mennyi a villanyszámla. Abból következik, hogy
> tutira nem mennek állandóan a különmértről sem.

A villanykalyha kulonmertrol megy, es a klimakat is ugy szeretnem
jaratni, nagyreszt, valami automata atallassal.

> Másik emilből:
>
> Ez az egész kéró, vagy csak a fűtött 2 helyiség, a többiben meg úgy
> van jól, ahogy kialakul?

Ez 2 szoba. A tobbi resz (1 szoba, eloszoba, ebedlo) fatuzelesu
cserepkalyhaval van. A cserepkalyha nagyon jol megy itt, nem szeretnem
lecserelni. Mondjuk egy belecsovezes nem artana, de a kalyha viszonylag
fiatal, es sajnos a haz sincs becsovezve, es nem is konnyen megoldhato.
Meg nem is szeretnek 'hagyomanyos' radiatort...
A konyha az ebedlobol nyilik, kulon futese nincs, a furdoszoba az ebedlo
es az egyik klimazando szobo kozott van, ott egy fali gazmelegito van.

> 60-ra véve a villanyszámlát és 27Ft/kWh-ra a különmértet, az
> átlagteljesítmény 2200kWh/30nap/24h=3kW. Ezt biztosan tudja 1 db
> 3,6kW-os is, jobb időben ez akár 4-5kW-ot is tud, de a biztonság
> kedvéért én inkább 2-t vennék. Inkább 2 kisebbet, mint egy nagyobbat.
> Már csak azért is, mert kb hasonló méretű a kültéri, max nem duplán
> szerelt hőcserélő van benne, de annak, ami benne van, ugyanakkora a
> mérete, mint a nagyobbnak. Jóval ritkábban deresedik le tehát egy
> 2,6kW-os, mint egy 3,5-ös.

En mindenkepp kettot szeretnek, hogy kulon futese legyen a 2 szobanak.
Nem a levalaszthatosag miatt, hanem a kellemes hoerzet miatt. Az egyik
szoba nappali, a masik halo.

> Itt egy szintén 25m2 körüli, de tök önálló kis faházat fűt egy 2,6-os,
> és bírja rendesen. Pedig ezt teljesen körbenyalja a hideg, nem úgy,
> mint gondolom azt a két helyiséget, amiről itt szó van.

Itt a 2 szoba 10-10 meter fala van kifele, 5-5 kozos, 10 meg az
eloszoba, ebedlo, furdoszoba fele van. A kulso falak 60-as valyogbol
vannak, nagy hidegekben is kezmelegek.

> Ha van kútvíz (ez itt már rohadtul ki lett tárgyalva), azzal lehet a
> kültérit locsolgatni szerényen, és a COP szinte csúcsra fog járni.
> 8...12 fokról nagyon szeretnek ezek menni. És nagyon kis vízigény lép
> csak fel. Egy számsor: 2,6kW-os cuccnál kb 1800W kell a kútból, ami 5
> fokos lehűtésnél 0,085 liter/s=5 liter/perc. Ha 10m mélyről kell
> felhozni egy 50% hatásfokú szivattyúval, az 17W többletteljesítményt
> igényel. Ha még a fojtásokra (pisilő spricnik) is számolunk
> valamennyit, akkor se fog 40-50W fölé menni. Szóval nem tűzoltó
> szivattyú kell ide, hanem valami igen pici jószág.
Ez a megoldas lenne a kesobbi elsodleges bovites. Van 2 kut, az egyikbe
lehetne engedni, csak messze van, a masik kozelebb van, de abbol
taplalkozik a masik szalban emlitett hidrofor. Nem tudom, merjek-e abbol
kiszedni allandoan, meg egyaltalan megoldhato-e egyszeruen. Nem lenne jo
erre a 'foszivattyut' hasznalni.
Mondjuk van egy kozelebbi vizejtesi lehetoseg, egy regi, hasznalaton
kivuli emeszto.

--
tanacsdavid
+36-30-698-3567

Csak a puffin adhat erot es mindent lebiro akaratot...