[Epitesz-barkacs] tetőtér - hőszigetelés

szepygab at gmail.com szepygab at gmail.com
2009. Feb. 28., Szo, 21:27:04 CET

Szia Robi!

On 28 Feb 2009 at 8:08, Finta Róbert wrote:
> Hagyok 25-30mm légrést a bitumenpapír, tet~Nléc
> alatt, h~Ntükrös fólia - gondolom ennek úgy van értelme, ha a teljes
> bels~N felületet lefóliázom, nem csak a tet~Nrér lakott terének
> felületén, majd 25-30mm légérés és páraátereszt~N fólia, h~Nszigetelés.
Csatolok egy rajzocskát, én hogy csinálnám.
A szarufák belső oldalára felszegeznék tetőléceket, arra
tűzőgéppel rögzíteném a fóliákat. Mindkét légrés kültérbe
szellőzik, biztosítani kell alul a beszellőzést, a gerinc alatt a
kiszellőzést, hogy akadálytalanul áramolhasson a levegő.
A szoba felől nem kell légrés. Én a szoba felőli tükrös fóliát
(solflex) a szarufákra rögzítettem és az átfedésnél (10 cm)
leragasztottam fényes, 5 cm széles szalaggal. Utána jön rá egy
sor 5 cm magas léc, a szarufákra merőlegesen (a kinti
tetőlécekkel, párhuzamosan, a közük hőszigetelővel kitöltve. Ez
azért kell, hogy a szarufák ne képezzenek hőhidat.
Erre jöhez a gipszkarton, a lambéria vagy bármilyen belső
burkolat. a hozzá szükséges tartószerkezettel (profil, deszka,
...)

Ha a szarufáid nem elég magasak - bár úgy emlékszem elég magasat
írtál - akkor szánj rá annyit, hogy hővisszaverős, páraáteresztő
fóliát veszel (lehetőleg nem solflexet, vagy más perforáltat,
hanem inkább vlies anyagút), így a felső légrés a fóliával együtt
elhagyható. Lehet, hogy a plusz lécezés és munka miatt nem is
lenne drágább mint így duplán.

Én itt vettem a fóliát:
http://www.norman.hu/

Nézd meg ezt az oldalt is: