[Epitesz-barkacs] tetőtér - hőszigetelés

Finta Róbert fintarob at citromail.hu
2009. Feb. 28., Szo, 08:08:02 CET

            Helló!

>Az alsó kiszellőztetett légrés hova szellőzik? Kültérbe
nyilván
>nem, mert akkor bejönne a hideg. Befelé szellőzhet, de oda meg

>minek? Egyébként nagyjából korrekt.

A kültérbe
kellene neki szellőzni, erről elbeszélgettem a tervezővel, én sem értettem,
miért is jó? Azt mondta, az kell. Már akkor elgondoltam, hogy kihagyom, nem
vezetem be a hideget.

>Én most ezt nem tapasztaltam. A 25 évvel
ezelőtti ásványgyapot
>piszok dolog volt. Ma az is jobb, de az uveggyapot
puhabb, nem
>ereztem porzosnak, viszketosnek.

Vszínű üveggyapot
mellett maradok, de mindenképp a kültér felé is le akarom zárni a leírásod
alapján, mert a felső, ill. a 2 oldalsó kis teret padlástérnek szertném
használni.

>Alul a
lakóhelyiség felől párazáró fólia kell, felülről a tetőhéj

Jelenleg a lakótér felől nincs párazáró réteg. Belső pucolás,
nád, stukatórfa. Tervezem... hőtükrös legyen ugye?
Tervezői javaslat alapján: alsó lakótér felől és a külső
falaknál légrést kell kialakítanom a tetőgerendák közötti a stukatórfa fölött,
majd hőszigetelő anyag. Polifoam anyagom papír kasírozással van
rengeteg.  A polifóm anyag használható a két lakótér
között? Gondolom, ha lakótér felől lenne párazáróréteg  a légrés elhagyható
lenne.

>felől páraáteresztő. Ez nyugodtan ráfekhet a hőszigetelésre,

>hoszen azért páraáteresztő, hogy ne rekedjen meg alatta a pára.

>Jó középáras páraáteresztő fóliái vanna a Klöbernek, elég sokfelé

>kapni is.

A függőleges
falnál is belül a gipszkarton mögött párazáró hőtükrös fólia kell ugye? A külső
oldalán páraáteresztő? A tervező a függőleges 1m-es falnál páraáteresztőt írt,
szálas hőszigetelőt, majd kívülre nikecellt.

> Kőzetgyapot: Érdekelne
mennyire irritálja a légutakat bőrt?
>Tapasztalatom szerint is jobban
irritál. (Nyilván nem véletlen,
>hogy beltérbe - gipszkarton válaszfalak
kitöltésére - szóba se
>kerül az ásványgyapot, mindenki az üvegre
szavaz.)

Az Isovernél
találtam szarufák közé könnyen rögzíthető - öntartó - anyagot - legalábbis
leírás alapjám :)

>fal, mennyzet - van.) Gondolom a külső fóliánál eleve hőtükrösben

>gondolkodsz, hogy csökkentsd a nyári melegedést. Mivel a

>páraáteresztő, hőtükrös fólia baromi drága, én inkább két réteg

>fóliát tettem fel, két átszellőzetett légréssel. Az alsó egy

>páraáteresztő réteg, ami fekszik az ásványgyapoton. Fölötte

>légrés, fölötte a tükrös fólia, fölötte légrés, majd a

>cserepezés. Nyáron még nem laktunk alatta, de építési területként

>egész kellemes hőmérséklet volt a tető alatt, hőszigetetlés

>nélkül is.

A külső hőtükrös fóliád ezek szerint párazáró. Gondolom bontatlan tető
esetén nehezebb kivitelezni a 2 réteg fóliát.
Mérsékelten páraáteresztő hőtükrös fóliához nem találtam árat.
:(

>Van egy kátránypapír réteged, ami párazárónak tekintendő.

>Ráadásul fekete, pedig nem is napkollektornak szántad.
>Ez _alatt_
kell egy átszellőztetés. Egyrészt, hogy kivigye a
>bentről mégiscsak oda
kerülő párát, másrészt, hogy ne rekedjen
>meg a papír alatt a hőség, mert
különben nem győzöd beklímázni a
>tetőteret, és örömet szerezni az
áramszolgáltatónak :-(

Hagyok 25-30mm légrést a bitumenpapír, tetőléc
alatt, hőtükrös fólia - gondolom ennek úgy van értelme, ha a teljes belső
felületet lefóliázom, nem csak a tetőrér lakott terének felületén, majd 25-30mm
légérés és páraáteresztő fólia,
hőszigetelés.

Robi