[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Balázs Bámer bamerbalazs at gmail.com
2009. Jan. 1., Cs, 16:59:05 CET

Szervusz HJózsi!

> melegebb volt, mint kint, és ha csak a benti, szobahőmérsékletű levegő megy
> ki, akkor is már eleve van valamekkora huzat.
>
> Sokszor láttam, hogy a kéményseprő bedugja a tisztítónyílásba azt a
> petróleumos akármit. Hát annak akkora huzata lett rögtön, hogy ihaj.

Na ez akkor kell, amikor kint kb. ugyanolyan hideg van, netán
melegebb, mint benn. Amúgy nekem is kiviszi a fejem a huzat. Amúgy
ilyenkor hősugárzó nélkül a kéményajtóban is hosszasan kell tüzelni,
és nem szabad azonnal csúcsrajáratni. Leggonoszabb az volt még a
kísérletek előtt, hogy frankón befűtöttem a tisztítóajtóban, eszetlen
huzat volt, beröffentettem a kályhát, minden OK. Kimegyek, kémény
vígan füstöl. Ám csak ennyi tartalék volt a rendszerben, visszatérve
már minden csupa füst volt, de vastagon, mert azonnal rendesen akartam
fűteni.

> Szóval nem lehet, hogy a kémény állapotától meg a kályha járatrendszerétől
> is függ a dolog?

Attól is függ, az egyiket könnyebb begyújtani, mint a másikat.

szia: Balázs