[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 1., Cs, 16:01:40 CET

Balázs Bámer wrote:

> Kifejlesztettem erre egy módszert: van egy E27 foglalatba csavarható
> kicsi 750 wattos hősugárzóm. Hosszabbítón belököm a kályha mélyére,

Nagyon ötletes.

> Ha a kicsi tüzet átugrom, akkor viszont van...

Nekem ebben az egészben csak az a furcsa, hogy régen nálunk miért nem így
működött. Volt cserépkályha, csaknem mindig az én feladatom volt a fűtés.
Tök simán befűtöttem, és rögtön az elején is volt huzat. Lehet, hogy
azért, mert sosem hült ki jéghidegre a kályha? Na meg hát ugye bent mindig
csak melegebb volt, mint kint, és ha csak a benti, szobahőmérsékletű
levegő megy ki, akkor is már eleve van valamekkora huzat.

Sokszor láttam, hogy a kéményseprő bedugja a tisztítónyílásba azt a
petróleumos akármit. Hát annak akkora huzata lett rögtön, hogy ihaj.

Szóval nem lehet, hogy a kémény állapotától meg a kályha járatrendszerétől
is függ a dolog?