[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Agyagos agyagos at enternet.hu
2009. Jan. 2., P, 14:12:31 CET

Szevasztok!

  Jhidvégi írta:

> Nekem ebben az egészben csak az a furcsa, hogy régen nálunk miért nem így
> működött. Volt cserépkályha, csaknem mindig az én feladatom volt a fűtés.
> Tök simán befűtöttem, és rögtön az elején is volt huzat. Lehet, hogy
> azért, mert sosem hült ki jéghidegre a kályha?
           Azért is, meg azért is, mert a kémény is meleg maradt, meg
         azért is, mert az a kémény belefért az átlagba. (Amelyik nem,
         ott vagy visszabeszél, vagy kiviszi a tüzifát is egyben.:-) )
           Na, ez utóbbi esetekben kell a tüzelőberendezést a
         kéményhez igazítani.

> Na meg hát ugye bent mindig
> csak melegebb volt, mint kint, és ha csak a benti, szobahőmérsékletű
> levegő megy ki, akkor is már eleve van valamekkora huzat.
         Ha a kinti levegő melegebb, -késő tavasszal, kora ősszel,-
    akkor biza nem akar kimenni. :))

> Sokszor láttam, hogy a kéményseprő bedugja a tisztítónyílásba azt a
> petróleumos akármit. Hát annak akkora huzata lett rögtön, hogy ihaj.
         Mert egyenes ágon, nyílt lánggal fűti fel a kémény levegőjét,
       nincs -nagyon kicsi- a belső ellenállás.

> Szóval nem lehet, hogy a kémény állapotától meg a kályha járatrendszerétől
> is függ a dolog?
             De bizony, azoktól is, megy a kémény magasságától, belső
         keresztmetszetétől, annak alakjától, és a hőtároló képességétől
         is, -a már említett külső-belső hőmérsékletkülönbség, és a
         páratartalmon kívül.

 Agyagos                            mailto:agyagos at enternet.hu