[Epitesz-barkacs] parasodas 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 18:08:24 CET

Balázs Bámer wrote:

> okból nem lehetett megcsinálni. A mosott pelenkákat csak bent lehet
> elég gyorsan megszárítani.

Itt látok még lehetőségeket.
1. felhagyni a hagyománnyal, és a ma szokásos pelenkázási eljárásokat
használni,
2. a lakás egy meghatározott részét elrekeszted szárító helyiségnek,
aminek van saját szellőzése és fűtése,
3. be lehet szerezni egy mosó-szárítógépet. Én mondjuk nem igazán ismerem,
de úgy tudom, hogy nagyon hatékonyan szárít. Ennek biztos van levegő
kijárata, ahol a nedves levegőt nyomja ki. Ezt kell kintre kötni.

Ez a ruhaszárításosdi olyan, hogy napi 4 szellőztetéssel nem mész semmire.
Ugyanis az történik a közbülső időben, hogy a ruhából kijött víz landol a
falakban. A levegőben kevés marad. Azt kicseréled száraz levegőre, de a
falakból villámgyorsan pótlódik, és ugyanolyan nedves levegő lesz ott
félóra múlva, mint volt a szellőztetés előtt. Mert a hatalmas falfelületek
vissza fogják adni a nedvességet. Ez a párapuffer hatás. A falak szépen
kiegyenlítik - kellő méretek esetén - még a téli-nyári eltéréseket is
jórészt. De itt csak a napi kiegyenlítés a feladatuk.

Meggondolandó olyan mosógép beszerzése is, aminek van 1200-as
centrifugája, hogy sokkal kevesebb vizet kelljen elpárologtatni. Meg tudod
mérni, hogy egy-egy mosásnál mennyi víz lesz elpárologtatva: megméred a
száraz ruha súlyát, majd a mosógépből kiszedés után a nedvesét.

Utána ezt a vízmennyiséget próbaképpen valami szórópisztollyal belefújod a
levegőbe, és meg fogsz lepődni, hogy minden könyv meg más papír hullámos
lesz. :-) Én ezt kipróbáltam egyszer, 1 liter vizet porlasztottam szét kb
250 m3 levegőben, és ez lett az eredménye.

> páratartalom. 65 már elég ritkán van. Tavaly különben nem volt ennyire
> jelentős, igaz, akkor jobban fűtöttünk. Most nem lehet, mert a gyerkőc
> nem bírja a meleget alvás közben.

Talán valahogy úgy is lehet a páratartalmat csökkenteni, hogy valami nagy
hideg felületet kell létrehozni. Erre is van több lehetőség.

1. páramentesítő ketyere, de ez gyanús, hogy helyből elvetett dolog.
2. ki kell nézni vmelyik ablakot, ami elég nagy, és nincs szem előtt,
ebben az üveget szimplára cserélni, és az aljára a már említett vájút
felragasztani, meg úgy egyáltalán megoldani, hogy az összegyűlt víz ne
szétfolydogáljon, hanem valamibe menjen bele. Így még mérni is lehet.
(Kanna stb).
3. valami m2-es tartályféle, vagy akár radiátor lehet valahol, amiben víz
áramlik ki a szabadba, ott lehül egy másik radiátoron, vagy ha van kút
vagy bármi, amiben most a víz biztosan jó hideg... szóval egy
mesterségesen elhelyezett hideg felület, az alján csöpögtetőtál, szóval
megintcsak lecsapatás, de valami esztétikailag elfogadható módon.

A végleges megoldások szintén számozva:
1. mégiscsak ellenáramú, lecsapatós hőcserélős szellőző, ez energetikailag
okés. Kiagyaltam egy olyat, amit nagyon könnyű tisztítani. Ha
megvalósítom, majd mondom, hogy néz ki.
2. el kell viselni a magas páratartalmat, és az ablakokat 3 vagy 4
rétegűre cserélni.
(3. amiket feljebb írtam a mosógépről, szárítógépről, az is a végleges
megoldások közé tartozik végülis.)