[Epitesz-barkacs] parasodas 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 20:39:27 CET

szepygab at fw.hu wrote:

> Én elgondolkodnék azon, hogy beállítok egy páramentesítő
> készüléket. Kompresszoros berendezés 40-60 eFt. Van persze áram
> fogyasztása, amivel számolni kell.

Már mondta Balázs, hogy próbálta, és nem volt szimpatikus. Pedig fűtésnek
se biztos, hogy rossz, mert több energia jön ki belőle, mint amennyi a
konnektoron bemegy. Pl ha óránként kicsap fél liter vizet, az kb 1000kJ,
ez kb 5-600W többlethő. (Tényleg, nem is gondolunk bele, hogy amikor sok
eső esik, milyen baromi sok hő szabadul fel a térségben. Pedig tényleg
nagyon sok, csak mindig fázunk ilyenkor.)

> Létezik egy olyan 3 rétegű üvegszerkezet, amiben a középső réteg
> egy fólia. A két légréteg szétválasztását ez is tudja, és lehet
> akár hővédős, tükrözős fólia is. Sajnos nem találom a cég nevét,
> linkjét. A budaörsi benzinkútnál, az M7 kifele menő oldalán van a
> bemutatótermük.

És ez a fólia ugyanolyan jó átlátszó, mint az üveg? És mi a rétegek
mérete? A fólia és az egyes üvegek között van 16mm? Érdekes megoldás,
lehet, hogy jóval olcsóbb, mint a valódi 3 rétegű ablak, hőtechnikailag
meg teljesen azonos.