[Epitesz-barkacs] parasodas 2

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 16:32:20 CET

Balázs Bámer wrote:

> Párásodik az ablak belső szegélye, ráfolyik a falclécre. Bent 60-65% a
> páratartalom, 17-20 fok hőmérséklet van. Erőteljes szellőztetés
> jelentősen csökkenti, de még így is lefolyhat a fára, amit így idővel
> szétrohaszt. Az ablak szerkezete. 68 mm-es háromrétegű tok és
> szárnyprofil, 4-16-4 low-E argontöltésű, K üveg=1,1

Látom, hogy az ablaknak nem csak az alu részén van a víz, hanem odébb is.
Szóval vagy a páratartalom mérés nem okés, vagy ott igen hideg van más
okból, és mélyen a harmatponti hőfok alá megy az üveg felülete.

Amíg nincs hatékony megoldás, van pár lehetőség a farohasztás kilövésére.

1. Keress majd a boltban valami zárt kábelcsatornát, valami 20x20-asat
vagy ilyesmit, ragaszd rá az üvegre belül úgy, hogy abba folyhasson a víz,
onnan meg valami vékony csövön valahova, ahol gyűjtheted.

2. kívülről - tetszik a nejednek vagy nem - ragassz szélesebb hungarocellt
az ablakra plusz szegélyként.

3. szabj le egy akkora darab hungarocellt, mint az egész ablak, és
éjszakára rögzítsd az ablakon kívülről.

4. állíts egy ventillátorkát az ablak közelébe úgy, hogy a melegebb
levegőt fújja rá az ablak felületére. Ettől az melegebbé válik, és a
harmatpont fölé megy (mehet) a hőmérséklete.

Aztán majd, ha jobb idő lesz, vagy lesz rá pénz, egyéb feltétel teljesül,
rakj be majd még egy üveget mondjuk kívülre, de úgy, hogy annak a külső
levegővel legyen valami kapcsolata, ne a beltérrel. Ezáltal a termoüvegnek
már a külső rétege is melegebb lesz, a belső meg olyan meleg lesz, hogy
már nem lesz magasabb páratartalomnál se lecsapódás.

Addig is szerezz be egy olyan páratartalom mérőt, ami a tényeket mutatja.
:-))

> A következő ötletem a belső üveg alsó részén a hőszigetelés javítása.
> Keskeny, mondjuk 3 mm-es üvegsávot ragasztanék úgy 3-5 mm léggréssel.
>
> Mit szóltok ehhez?

Szerintem nem fog beválni. Láthatóan nagyobb felületen nedvesedik, tehát
nem csak az alu léc az, ami áthozza a hőt.