[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 22:40:36 CET

vajk fekete wrote:
> es szerinted azzal egyidoben hogy csokkent a nyomas, felgyorsult az
> aramlas a csoben?

Semmi akadálya, hogy felgyorsuljon.
Miért? Gondolod, hogy mindig pont annyit fogyasztunk, amennyi belefér?
Szerintem a nyomás megfelel az elektromos hálózaton a feszültségnek, a
térfogatáram meg az áramnak. Semmi akadálya, hogy bizonyos határok között
ezek egymástól függetlenül változzanak. Nyilván a térfogatáram megszabja,
hogy a hosszú csőben mekkora a nyomásesés. De nem fog a cső felrobbanni
akkor sem, ha elzárják a csapot az innenső végén. Nem áramgenerátoros a
betáp, meg nem is szabályozatlan. (Sőt, azt is el tudom képzelni, hogy
vannak közbülső kompresszor telepek is.)