[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 2., P, 22:43:19 CET

szepygab at gmail.com wrote:

> Az nem, de mivel ugyanazon a csövön több országnak küldenek, a
> közbülsők normál üzemben csak egy részét engedik ki. Ez esetben
> kisebb nyomás esetén a közbülsők akár a teljes mennyiséget is ki
> tudják venni, szívni csak a cső végén fognak, ott már érezni
> fogják, hogy csökkent az össz. mennyiség.

Szerintem meg nem, mert elektromos hálózatnál sem az van, hogy a végén már
nem ég a lámpa. Bár olyat is lehet csinálni, de itt miért ez lenne a módi?

Szerintem a vételezéi helyen alkalmaznak fojtást is. Valszleg a szerződött
térfogatáram egy min és max nyomás mellett tud lejönni, ahol a min
nyomásnál már nincs fojtás. Ha a min-max között van a nyomás, akkor ki
lehet venni a szerződött térfogatáramot. Persze meg lehet állapodni úgy
is, hogy x időponttól nem vesznek ki annyit, és ezt keresztbe-kasul
mindenki tudja ellenőrizni.