[Epitesz-barkacs] gázhiány-veszély építészeti szemszögből

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2009. Jan. 3., Szo, 11:21:08 CET

vajk fekete wrote:
> egyszer olvastam egy cikket, ahol szamokkal ki volt reszletezve.
> sajnos a szamokra nem emlekszem, es ha jol tudom azota iziben
> csinaltak is meg pluszan tarolot.
>
> de az tuti ugy volt, hogy azt mondtak hogy nagyhidegben az orosz cso
> maxon kell menjen es a kitarolas is maxon, barmelyikkel gond van
> korlatozasokat kell bevezetni.

Hát jó, ha aszodod, hogy olvastad, nem csak úgy elvileg találtad ki, akkor
okés, biztos van ilyen tároló is.

> (a rez ugy jon ide, hogy ahogy ekkora meretekben nem szokas
> feleslegesen ketszer vastagabb vezeteket betenni, ugy a gazcso
> kapacitasa sincs tobbtiz szazalekkal tulmeretezve)

Azt elhiszem, hogy nincs túlméretezve, de azt nem könnyen, hogy
kifejezetten alulméretezték. A gázvezeték-építésben szerintem a cső maga a
költségek egy valamekkora hányada, szerintem bőven kisebb, mint a fele.
(Bár valóban erre aztán nekem nincs adatom.) Villamos távvezetékeket se
szoktak alulméretezni.

> a betarolt mennyiseghez lehet hogy nem nyultak eddig, mert nem volt
> nagyon hideg. de most az van.

Hát ez az! Most az van, nem 1 napja, és még mindig nem nyúltak hozzá!
Szóval nekem úgy tűni, hogy az, ami most a csövön kifér, még mindig elég a
teljes üzemhez az egész országnak. Mármint műszakilag, mert ezután jön
majd a korlátozás, de ez elhatározásnak, és nem műszaki akadály kérdésének
látszik.