[Epitesz-barkacs] Fw: gázhiány-veszély építészeti szemszögből

Mágus Bérprogram Demo magus.demo at dpg.hu
2009. Jan. 3., Szo, 14:34:58 CET

jhidvegi  <jhidvegi at gmail.com> 2009.01.03. 11:14:33 +1h-kor írta:

> Azért érzed, hogy ez így ciki?! Majdnem olyan, mintha azt írnák, hogy
> "tűzgyújtás előtt ellenőrizze, hogy rendesen le van-e takarva
> benzineshordó". :-) Vagy legalábbis a cirkó használati utasításában lenne
> benne, hogy "használatba vétel előtt vegye le a kéményt letakaró lemezt".
> :-)

a "kazán-tudomány mai állása" szerint ennek így kell lennie :-)

az más lapra tartozik, hogy ez így kaki :-(

> Az az elvi baj az egészben, hogy az az 5mm vízoszlopnyi huzat az nyomást
> jelent. Tehát ezt nem lehet fojtással befolyásolni, csak egy konkrét
> térfogatáram esetére igaz.

 "kazán-tudomány" alapján kipróbáltam az "5mm vízoszlopot":
az égő újságpapírt kirántotta a kezemből

ennek alapján 10 méterrel arrébb egy venti rángatta ki a füstöt, és
a "füstszabályzó csappantyú" ezzel a stabil vákummal csodásan működött
(a venti nem hagyta, hogy pl. a kémény visszapofázzon )